Zat Linda…….. soms om je te bescheuren zo stompzinnig, soms ongelofelijk ergerlijk hoe mensen hoe dan ook hun gelijk willen hebben. Vaak tergend en stressverwekkend met wat voor een houding mensen binnenkomen. Gillend en schreeuwende dat het een k*twinkel is en troep verkoopt waarna in 9 van de 10 keren het een instelling van de GSM blijkt te zijn die men notabene zelf heeft veranderd.
Nog 1 dan:
Was een vrouw die haar Siemens inleverde voor garantie. Stellen de standaard vragen: Niet gevallen of vochtig geworden? Nee, niets van dat alles, echt niet. Sturen dat ding op en komt terug met de melding vloeistofschade en een rekening van enkele tientallen guldens. Vrouw komt in de winkel en we maken er melding van en verzoeken haar de rekening te voldoen. We hebben tenslotte geen medelijden met mensen die liegen en bedriegen. Word dat mens net niet hysterisch en verwijt ons haar een 2dehands verkocht te hebben, dat hij dan wel in de post nat geworden zou zijn, dat we haar gewoon proberen op te lichten en geld uit haar zak proberen te kloppen, ze gaat naar de consumentenbond, zal de politie inschakelen, maakt er een rechtszaak van, zal onze naam overal besmeuren, we horen nog wel van haar advocaat, ze stuurt een knokploeg, etc, etc, etc. Ze stampvoet rood aangelopen als scheldend de winkel uit en blijft in de deuropening staan en roept tegen ieder die het horen wil en langsloopt dat we smerige oplichters zijn en men hier niet naar binnen moet gaan. Uiteindelijk jaag ik haar echt weg.
Ze is nog geen twee minuten weg of daar komt haar boyvriend vrolijk en wel binnenstappen. Of zijn vriendin er nog was, of dat ze geweest was……. hij was er in het winkelcentrum kwijt geraakt. We vertellen dat ze inderdaad geweest is en dat ze vergeten is het toestel af te rekenen. We geven ook aan dat het vloeistofschade is en dat er een rekening open staat van zo'n 50 gulden. NOG AL WIEDES……. kreunt de man…….. Dat ding heeft 2 dagen in de stromende regen op de tuintafel gelegen……… natuurlijk was het waterschade, ik had niet anders verwacht ! Zegt de vriend. We leggen de rest van het verhaal ook maar even voor aan de aardige vriend, ook het gekrakeel van zijn vriendin. Voegen daar natuurlijk aan toe dat wij het niet zo netjes vinden dat mevrouw al die nare dingen schreeuwde en onze klanten weg probeerde te jagen. Wacht maar af……. geeft de man aan……… sinds de trut in de overgang is, is ze niet helemaal wijs, geeft hij ook nog even te kennen. Staan een uurtje later samen weer aan de toonbank en nu koopt ze met een rood hoofd {waarschijnlijk een opvliegertje} een peperdure nieuwe telefoon los zonder een woord te zeggen en zonder me maar een moment aan te kijken. Na gepind te hebben draaide ze zich bruusk om en loopt strak voor haar uitkijkend de winkel uit. De man geeft me een knipoog en een hand…….. Zo weer goed ?, vraagt hij en loopt hard lachend de winkel weer uit. Vanaf dat moment zijn de mensen vaste klanten van ons en word er diplomatiek niet over het voorval gesproken. Maar de man kan nog altijd zijn lachen niet inhouden.
www.telemaniac.nl