Voor bestaande en nieuwe webshops of.....

• telemaniac

…. andere kleine onafhankelijke GSM winkeltjes:

Momenteel werken we heel hard aan een extra module aan de site, of we maken het een op zichzelfstaande site. Dat moeten we nog even bezien, kan natuurlijk ook beide zijn.

Wat houd deze module/ site in:

Wij gaan de webshops en kleine zelfstandige winkeltjes een handje helpen om beter te kunnen concurreren met de grote jongens. We bieden een dealerschap aan bij alle netwerken. We zullen van start gaan met een 2 tal netwerken en deze op kort termijn {naar wj hopen} uitbreiden naar alle netwerken. Deze webshops en kleine zelfstandige winkeltjes kunnen via onze site tegen vastgestelde hoge aansluitvergoedingen zelf voortaan de abonnementen genereren.

Al met al zullen de aansluitvergoedingen {hoe dan ook} hoger uitvallen dan de vergoedingen die je als zelfstandige jezelf kunt verschaffen. Ook hoger dan je zelf via de meeste inkooporganisaties kunt krijgen. Dat stelt de aangesloten verkooppunten instaat om beter de strijd aan te binden met de grotere jongens en meiden onder ons. Je blijft verder geheel en al onafhankelijk. Je kunt zelfs bij meerdere organistaies aansluiten als je dit zou willen, maar wij gaan ervan uit dat dit niet nodig zal zijn. Inkopen, afhandelen en verzenden doe je lekker helemaal zelf. Daar bemoeien we ons niet mee. Maar natuurlijk zullen wij gesprekken aangaan met de grote leveranciers om zodoende nog betere prijzen te bedingen. Nu is de realiteit dat je vrijwel zeker teveel betaald omdat je moet inkopen via bijvoorbeeld een andere webshophouder of andere omweg. Maar wij gaan ervoor zorgen dat je gewoon rechtstreeks kunt inkopen. Daar willen we helemaal niet beter van worden.

Je zal dus op twee vlakken jouw marktpositie verbeteren: Zowel meer vergoeding en lagere inkoopsprijzen. Beide dienen bij te dragen aan jouw succes als webshop of kleinere winkel.

Je kunt ons vanaf nu al benaderen met vragen en opmerkingen. Alhoewel we erg druk in de weer zijn zal er nog enige tijd overheen gaan voordat het eenmaal zover is. Mogelijkerwijs bieden wij op zeer kort termijn al en tijdelijke tussenoplossing aan. We willen een goedwerkend en duidelijk product neerzetten dus willen niets overhaasten. Maar we zien de reacties graag tegemoet.

www.telemaniac.nl

NB. Doordat wij ons momenteel enorm concentreren op dit nieuwe initiatief is het mogelijk dat onze site niet of onregelmatig word ge-update. Voor de sectie onderdelen heeft dit geen concequenties, maar voor de sectie GSM Toestellen kan dit wel het geval zijn. Mail ons daarom voor de nieuwe prijzen.

• thomas

Sorry maar uitbreiden naar alle netwerken, in een ander topic had je het nog over ddat je absoluut géén O2 meer zal aansluiten, wel scherp blijven hè.!

Verder vind ik het een top idee.

Succes, Thomas

• Tim

Hoi Telemaniac,

Ik hoop dat je weet dat de netwerken hier niet zo blij mee zijn.

Ben je zelf wel zelfstandig dealer van alle netwerken ?

Groeten,

http://gsm.boogolinks.nl

• telemaniac

Maar mischien zie ik O2 helemaal niet als netwerk :D:D:D:D:D

Maar even heel correct zijn, ik sluit geen O2 meer aan. Maar ik denk dat de aangesloten webshops en/ of winkels het recht hebben om dit helemaal zelf te bepalen, wij zullen dan dus wel de omgeving dienen te maken waarin aansluitingen wel mogelijk zijn voor partners van ons. Mijn persoonlijke mening en gevoelens rondom het O2 debakel zijn helemaal niet relevant. We kunnen ook niet voor andere denken. Maar natuurlijk zullen we wel heel duidelijk naar onze partners aangeven dat wij instaan voor doorstorting van alle aansluitvergoedingen, maar O2 niet kunnen garanderen en daarmee een risico nemen welke wij niet wensen te dekken. Voor de andere netwerken staan wij in/ garant voor uitbetaling.

We blijven wel profs toch :D

www.telemaniac.nl

• telemaniac

Hoi die Tim,

Ik denk dat het veel uitmaakt hoe je de zaken aanpakt, inpakt en natuurlijk hoe het uitpakt. Zelf zijn wij inderdaad zelfstandig dealer van de netwerken. Onze relatie met de netwerken is optimaal te noemen, vandaar ook dat wij kunnen rekenen op hoge ansluitvergoedingen.

Ik ben van mening dat een netwerk de juiste prioriteiten weet te leggen. Thans zijn er talloze webshops en winkels die onreglementaire subdealertjes erop na houden. Dit speelt zich af buiten het zicht van de netwerken en zijn dus schier oncontroleerbaar. Dit is niet onze opzet. Welke opzet we wel hebben gekozen kunnen wij natuurlijk hier niet even toelichten. De concurrentie slaapt natuurlijk ook niet. Natuurlijk zijn de netwerken sceptisch en zullen wij een tijdelijk tussenoplossing dienen te hanteren. Maar als je, je kunt presenteren als retailers organistatie en daaruit vloeien aanzienlijke hoeveelheden aansluitingen genereerd neem dan van ons maar aan dat ze je niet de nek omdraaien. Bovendien stellen wij alles in het werk om niet te hoeven opereren in grijze gebieden van de netwerkvoorschriften. Maar men heeft natuurlijk wel een houding van: eerst zien en dan geloven.

www.telemaniac.nl

• Tim

Hoi,

Uit ervaring weet ik dat je ,door het zoeken van SUB dealers, een hoop problemen kunt kijken.

Ik wens je absoluut succes, want het klinkt allemaal heel goed.

Grt.

Tim

• telemaniac

Dank je wel voor de positieve reacties, kan dat natuurlijk erg waarderen.

Ik begrijp dat je een dealer of SUBdealer bent geweest. Zou het leuk vinden als je jouw ervaringen met me zou delen. Kan ik altijd weer iets van leren toch. Maar wij zoeken geen SUBdealers. De insteek is net iets anders waardoor het wel mogelijk is.

www.telemaniac.nl

• jopp

Telemaniac,

Jij bent toch juist een kleine dealer, of verkoop je meer dan 4000 contracten per jaar per netwerk ?

• Paul

In ieder geval ben ik dan groot dealer van Vodafone en KPN :D… daar zal het niet aan liggen…

Paul

www.gsmdealer.nl

• Tim

Ik ben van een bedrijf wat een erg grote dealer is van alle netwerken.

Dit onderwerp ligt zeer gevoelig bij de netwerken.

Uit jouw bericht begrijp ik toch echt dat het om subdealers gaat.

Een heeeeeeeeeeeeeeeel belangrijke TIP:

Vereken de de btw niet, en houd iedereen goed op de hoogte, ik zie nog heel veel internetwinkel die dit wel doen. En dit kost een heleboel geld !!!!!!!!

Grt.