Opgelicht

• Steven

Hallo,

Ik had een D500 op speurders van iemand gekocht. Deze vrouw zij dat wanneer ze het geld op haar bankrekening had dat ze een pakketnummer zou mailen en dat ik het pakketje kon volgen en de D500 naar mij kwam. Ik hoorde enkele dagen niks meer van haar dus ik ging haar eens terug mailen, maar ik kreeg automatische berichten terug dat dit e-mail adres al verwijderd was. Het geld is nu van me bankrekening af en geen telefoon, wat moet ik doen?

Mvg,

Steven

• JeroenW

Lekker handig van je!

Aangifte doen, veel anders kun je niet meer.

• JT

Mooi dom!

Maar volgens mij kun je je geld wel terug vorderen met een overschrijving, is te proberen bij je bank…….

JT

• Steven

Dit terugvorderen heb ik geprobeerd bij de bank maar dit lukt helaas niet. Dit gaat namelijk alleen maar bij een automatische incasso en dit was gewoon door mij handmatig gedaan. Ben bang dat ik het geld niet meer terug zie.

• Rynollas

Je hebt een bankreknr dus haar identiteit is te achterhalen…

Lastig is als je aangifte doet de politie je probeert af te schepen.

Tja, wat is het: oplichterij (strafbaar = politie)

Of is het het niet nakomen van een zakelijke transactie… = Civielrechtelijk = geen politie.

Ik vind het 1, maar daar worden agenten moe van dus proberen ze je met optie 2 af te schepen.

• Patricia

kijk es op www.internetoplichting.nl (misschien is die dame/heer daar wel bekend!)