telfort internetshop: geen service!

  • miepmiep

    hoi,

    via telefoon bij de internetshop een gsm + samenbellen 500 abonnement besteld. het toestel voorradig is volgens de medewerker aan de telefoon.

    op internet fijn de status gevolgd van de bestelling en nu al 6 dagen aan het wachten op de postbode. maar eens gebeld met telfort is het toestel niet meer op voorraad. waarom wacht ik dan volgens de status op het pakje van de postbode. telfort heeft het gewoon nog niet verstuurd!

    ook in het opnemen van de bestelling is telfort niet zo zuiver op de graad. ik vraag om12 maanden, krijg 24 maanden.

    op de site staat gratis bezorgen, jaaah als je in faq gaat kijken zie je dat bij 12 maanden je meteen fors meer geld kwijt bent als je het onder rembours moet laten sturen. dat gratis bezorgen is alleen dus bij 24 maanden.

    kortom, ik dacht een leuke aanbieding bij telfort te kopen maar dat is dus niet zo.

    hoe is de ervaring van anderen?

    ook

  • Daar

    heb ook al eens zoiets meegemaakt bij Telfort, doos kwam aan, zat het verkeerde toestel erin!! Heeft 3 weken gekost om dat weer recht te breien.

  • -_SOPjER_-

    Vorige week via http://telecom.eigenstart.nl ook een GSM besteld, ging ook via telfort shop. Gisteren is alles kuerig afgeleverd bij me thuis. (Met gratis PC!)

  • Frits!

    ik heb zelfs ook nooit problemen gehad met de telfort shop, kennissen van mij ook niet.

  • Daan

    Een maand terug heb ik ook een bestelling gedaan:

    -alles snel in huis

    -goede producten

    -goed bereik

    Alleen maar goede ervaringen dus ;)

  • jbgsm.nl

    Ook ik heb goede ervaringen met de shop.

    Het toestel was na de bestellingen er binnen een week!

    Jammer alleen dat het nummerbehoud wel (meer dan) 2 weken moet duren.

    Met vriendelijke groeten,

    JB GSM - www.jbgsm.nl

  • daniel

    hier ook geen problemen, prima service!

  • john

    ik hoor niet altijd positieve geluiden over telfort.

  • Daan

    ja, maar over welke provider hoor je nou wel altijd positieve geluiden?

  • jbgsm.nl

    Oud bericht maar wel toepasselijk:

    Mobiele aanbieders luisteren slecht

    Mobiele belklanten willen vooral een goed bereik tegen lage kosten hebben. Ze zijn veel minder geïnteresseerd in de toeters en bellen waarmee de mobiele aanbieders hen in de marketing om de oren slaan.

    Dat zeggen it-dienstverlener Capgemini in Engeland en Insead, het vermaarde opleidingsinstituut voor management in Parijs.

    De uitslag is des te opvallender daar Capgemini juist een aardige boterham verdient aan het helpen van telecombedrijven met de ontwikkeling van nieuwe platforms voor datacommunciatie. Haar klanten, zegt Cap nu, kunnen zich om die nieuwe snufjes beter wat minder bekommeren.

    Cap en studenten van Insead stelden vragen over het mobiele vraag en aanbod aan 27 operators en 1.216 consumenten in Europa. Het Nederlandse deel daarin zoekt Cap nog even voor ons op.

    Aanbieders van mobiele diensten steken vele miljoen in het vergroten van marktaandeel, maar vergeten daarbij gladweg even te vragen wat de klandizie wenst. Ze weten wel dat prijs belangrijk is maar proberen met gebrekkige transparantie van tarieven dat element toch te verdoezelen, adlus de onderzoekers. Gevolg: 57 procent van de bellers is ontevreden met de kosten voor bellen.

    Overigens is in dit percentage niet verwerkt in hoeverre klanten eigenlijk met hun verslavende klets en sms-gedrag zelf debet zijn aan hoge rekeningen.

    Ook voor andere resultaten geldt dat ze dubbel uitgelegd kan worden:

    "44 procent van de consumenten is bereid afstand te doen van de meer

    geavanceerde diensten." Als je dit omdraait staat er dat 56 procent, een meerderheid, die snufjes juist wel leuk vindt. Ook is niet duidelijk wat er onder valt, bijvoorbeeld wel of niet fotografie. Camerafoons zijn zeer populair.

    "79 procent zou meer gebruik maken van mobiele diensten als de operators

    headsets of carkits zouden subsidiëren." Dit betekent echter dat het bellen juist duurder zou worden, want het moet voor de aanbieders uit de lengte of de breedte komen.

    De volgende elementen zijn wel helder wat prijsinvloeden betreft:

    "79 procent is bereid het gebruik van de mobiele telefoon op te voeren ten

    koste van de vaste verbinding. 49 procent is bereid de vaste verbindingen

    helemaal op te geven."

    "74 procent zou meer gebruik maken van mobiele diensten als het bereik in

    gebouwen, metro en treinen beter zou zijn."

    “Meer dan zeventig procent van de 35-plussers geeft bijvoorbeeld de voorkeur aan simpeler telefoontjes.”

    Marc Aafjes, namens Capgemini in Utrecht bij het onderzoek betrokken zegt dat prijs, gebruiksgemak en eenvoud voorop moeten staan in de marketing. “Geavanceerde diensten zullen nog steeds worden aangeboden, maar het kost tijd voordat ze gemeengoed zijn. Bovendien moeten ze vergezeld gaan van aantrekkelijke proposities en scherpe prijzen, iets waar de operators nog flink aan moeten werken.”

    Aafjes vindt dat de uitkomsten duidelijk maken dat aanbieders zich moeten herbezinnen op hun innovatieve inspanningen: “Het gaat op de eerste plaats om communicatie altijd en overal. Geavanceerde diensten zullen ongetwijfeld belangrijk worden, maar ze mogen niet ten koste gaan van de primaire wensen van de consument.”

    Met vriendelijke groeten,

    GSM Forum -> www.jbgsm.nl/forum