6310i

• Benny Velthuis

Hallo mensen.

Ik had een 6210 vodafone prepay

Ik heb net een 6310i simlockvrij op marktplaats gekocht en nu heb ik geen of zeer slecht ontvangst. Ik heb alle instellingen nagekeken maar alles lijkt oke'.

Ik wou de instellingen terug zetten naar fabrieksinstelling maar dan vraagt hij om een beveiligingscode en die heb ik niet en de vorige eigenaar ook niet.

Ik heb ook al een kpn simkaart geprobeerd maar die doet het ook niet.

Heeft iemand nog een tip voor mij ?

Gr. Ben

• Paul

Ik denk eerder dat je antenne verrot is (vandaar dat hij ook verkocht is denk ik) en dat je dus terug moet naar de vorige eigenaar. Indien je nog garantie op het toestel hebt (aankoopbewijs ofzo) kan je altijd naar een Nokia Service Point lopen die dat probleem voor je kunnen oplossen door een software reset of gewoon een nieuwe antenne inbouwen.

Paul

www.gsmdealer.nl

• Anton

Hoi benny,

Probeer maar 12345. Hier kan je um mee terug op fabriek instellingen krijgen.

Gr.

Anton

• Sn@@Y

Hmmmmm.

Tja, de antennes van de Nokia 6310(i) zijn kwetsbaarder gebleken dan die van de 6210.

Mijn 6310i heeft in de dichtsbezette netwerkgebieden het minste bereik gehad. Een kijkje binnenin (door een Nokia Service Point) wees uit dat er sprake was van waterschade en dat valt binnen geen enkele garantie en is in de meeste gevallen onherstelbaar. Er ontstaat corrosie waardoor onderdelen slecht tot geen contact met elkaar maken.

Dezelfde 6310(i) werkt nu weer. Een beetje misterieus maar het volgende is gebeurd:

- Ik heb hem uitgezet en een maand uitgelaten

- Toen ik hem weer in gebruik nam en het slechte bereik voor voldoende beschouwde, is er bij het schoonmaken van een fiets, een wolk contactspray overheen gekomen.

Het is absoluut geen garantie dat ook jouw probleem daarmee maar dat ding werkt weer al een trein.

Wat betreft de beveiligingscode:

Het terugzetten van de fabrieksinstelling zal je bereik niet verbeteren. Mocht je toch nog aan een beveiligingscode willen komen, kan je de software van het toestel updaten. Dit kan bij een Nokia Service Point. Je beveiligingscode is dan weer 12345

Succes ermee en ik hoop dat je je 6210 nog ergens hebt liggen. Een van de meest betrouwbare toestellen van Nokia en de batterij is uitwisselbaar met de 6310(i)