Welke provider?

• Ralf

Ben nu een tijdje aan het kijken naar een nieuwe provider, ik zit nu bij Telfort. Aangezien ik niet een aparte bel -en smsbundel wil, maar een totaalpakket, kom ik nu uit bij Orange of KPN. Maar ik zoek naar een doorslaggevende reden om voor een van de twee te kiezen.

Suggesties? Ervaringen?

• Dombo

Bij Orange is je beltegoed onbeperkt houdbaar. En gprs is goedkoper dan KPN.

• Ralf

Dat onbeperkte bij Orange trok me ook wel erg aan ja. Bij KPN is het ‘'maar’' drie maanden geldig ofzo.

GPRS is niet zo belangrijk voor me.

jaja, het neigt steeds meer naar Orange.

• Frits!

Wat bel je precies per maand?

-Hoeveel minuten bel je per maand?

-Hoeveel SMS verstuur je per maand?

-En nog eventuele andere zaken?

Dan kunnen we je precies zeggen wat beter bij je past.

Tussen haken, alles uit 1 bundel lijkt wel heel aantrekkelijk maar ik kan je nu al verzekeren dat je rekening 2x zo hoog wordt als je nu hebt. Zeker weten.

• Ralf

Frits, alvast bedankt.

- Bellen per maand zo'n 100 minuten, verhouding naar vast/mobiel is ongeveer 60% vast en 40% mobiel.

- Aantal SMS: ongeveer 30 a 40.

- andere zaken: mijn vriendin belt met een KPN mobiel abo, en als ik naar mobiel bel is het meestal naar haar.

• Soldaat

Met een Orange abonnement bellen naar mobiel is wel 2x zo duur, dan als je naar een vaste lijn belt.

Zelf heb ik ook Orange en weet dat het best duur is, maar ik bel/sms erg onregelmatig, dat alles uit 1 bundel voor mij het best is.

Misschien dat KPN toch nog goedkoper is voor jou, sinds je vriendin ook KPN heeft.

• Frits!

Ik heb even zitten rekenen en heb bij 3 providers de goedkoopste abo's bij jouw belstijl genomen:

-100 minuten bellen, 60 % naar vast

-30 berichten

Bij Telfort:

-100 minuten bundel voor 15 euro per maand

-SMS 30 bundel voor 1,75 (telfort geeft 50 % korting op alles smsbundels

Is 16,75 per maand en 201 euro per jaar

Bij Orange: (alles uit 1 bundel)

-Een Orange 30 bundel. Je kunt nu voor 30 euro bellen en smsen. (een orange 20 is te laag, dan ga je bijna 10 euro over de bundel heen.

Is 30 euro per maand en 370 euro in de maand

Bij KPN mobiel plus (alles uit 1 bundel)

-KPN mobielplus 22,50. Je kunt nu voor 22,50 bellen en smsen. (je gaat er overheen)

Is 26,21 per maand, 314,55 euro per jaar.

't scheelt dus wel veel geld als je bij Telfort blijft en een bel en sms bundel neemt. Verschil tussen Orange en Telfort is zelfs bijna 200 euro!

• Ralf

Frits en Soldaat: Bedankt!

En daar kom nog eens bij dat mijn gsm ook dienst doet als lopende “voicemail” en dan komt het gratis voicemail beluisteren bij Telfort wel zo goed uit…!

• Ralf

De 50% korting op de sms-bundel is alleen geldig bij het afsluiten van een nieuw contract, en niet bij verlenging. Ik heb nu al een abo bij Telfort. Dan nog is het goedkoper bij Telfort.

• Janneke

Hey Ralf wel eens gedacht om een samenbellen abonnement te nemen en je vriendin ook? Dan is het helemaal voordelig en kun je voor hetzelfde geld nog veel meer bellen . Vooral als je de rest toch vooral naar vast belt.