BEDRIEGLIJKE MAKROREKLAME

• fred

In de laatste MAKRO reklame wordt een NOKIA 6610 i aan een aantrekkelijke prijs aangeboden. Aanbod geldig vanaf dinsdag 06 juli.

Ik rijd dus als Limburger naar Nuth, alwaar ik om 9 uur te horen krijg dat de toestellen nog niet geleverd zijn, doch geen probleem men zal me in de loop van de dag bellen.Tot op heden niets gehoord …..

Ondertussen zoek ik op het internet het telefoonnummer van Makro Nuth, doch klientvriendelijk als deze organisatie is,……zijn de vestigingen telefonisch niet bereikbaar …. ( begrijpelijk: niet iedereen kan zich heden ter dagen een telefoonaansluiting financieel permiteren ……)

Doch er is wel een betalende 0900 lijn, waar men mij ( wanneer ik geluk heb om aan 0.25 EURO per minuut de mededeling niet te moeten horen dat ‘ alle medewerkers in gesprek zijn en of ik een ogenblikje geduld wil hebben ’; welliswaar wordt deze mededeling elke minuut herhaald) dinsdag mededeelt dat deze toestellen nog dezelfde dag in Nuth zullen worden geleverd, en morgen op de dichtstbijgelegen vestiging in Best ( bij Eindhoven). Woensdag belde ik ook en hoorde dezelfde verhalen. Vandaag belde ik weer verschillende malen naar de betaallijn, alwaar men mij aanvankelijk probeerde te beliegen met de mededeling dat de NALEVERINGEN bemoeilijkt werden , gezien het artikel sterk liep in de verkoop, en dat ik hiervoor maar bij T MOBIL moest reklameren.

Dubbele leugen: 1. Er is geen spreke van NALEVERINGEN, er is immers niets geleverd. 2. Hoe kan een artikel sterk verkopen als het niet in de filialen geleverd is?

Waar kan ik ( buiten het bedrijf zelf) een klacht neerleggen wegens bedrieglijke reklame? Deze toestellen zullen waarschijnlijk nooit geleverd worden, de concurrentie wordt gejend en de klient onnodig naar de winkel gelokt. Schande voor zulke organisatie …

• jan

zeker boos omdat het nogal VET gedrukt staat

• Daan

Voor een paar dubbeltjes meer kan je het pakket in een willekeurige telecomwinkel kopen … BC, TFT, PH … Suc6 en denk aan je rikketik :-)