verlengen van abbo

• patrick

Ik heb op dit moment een abbo van t-mobile 150 en wil daar 225 van maken. me abbo is vorige maand afgelopen en T-mobile is zo netjes geweest daar geen melding van te maken (lekker beidehand, maar wel slim als bedrijf zijnde). Nu wil ik ook graag een nieuwe gsm namelijk een nokia 6820….

Ik heb al een aantal sites bezocht waar ik een 225 abbo voor 2 jaar kan verlengen, maar ik wil gewoon even verder vergelijken. Is er ergens op het web een site te vinden waar alles sites te vinden zijn waar je goedkoop je abbo kan verlengen??

en kom niet met gsm.startpagina.nl :)

ps.. goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is 54 euro terug..

mvg

• TH

Koop het toetsel los bij bijv track.nl (de goedkoopste by far met de SE T230) en een koop een gratis Vodafone abo met 1800 belminuten in 1 jaar bij bijvoorbeeld gsm.nl.

• patrick

dus ik moet een losse telefoon kopen.. wat me dus best wat geld gaat kosten, om vervolgens me abbo te verlengen (wil namelijk wel het zelfde nr houden), en je denkt dat ik dan na die 2 jaar goedkoper uit ben omdat me maandelijke kosten dan lager zijn ofzo?

nadeel van dit grapje is natuurlijk wel dat ik dan nu meteen 350 (of hoeveel kost die telefoon) op moet hoesten

wil trouwens een nokia 6820, geen SE T230

• TH

Los kun je je toestel krijgen voor 320 euro. En via marktplaats.nl voor 200-250 nieuw.

Anders moet je een abo nemen van 30 euro/maand en 24 maanden en dan nog iets dokken voor het toestel of een paar tientjes terugkrijgen. ca 700 euro samen.

Los kopen en bij GSM.nl een gratis 3240 minuten 2 jaar abo en eventueel iets bijbetalen voor meer minuten?

• patrick

beste th,

bedankt voor je hulp. Ik werd zo gek van alle opties dat ik alles maar dan ook alles in het werk heb gesteld (het heeft me zo'n 2 uur gekost) om uit te vinden wat het goedkoopst is. (wij als echte nederlanders haha)… maargoed ook interessant voor anderen misschien om te weten wat nu de goedkopere sites zijn (mijn onderzoekje is misschien niet altijd waar, omdat ik het slechts voor 1 provider en 1 telefoon gedaan heeft) maar ik denk dat er in grote lijnen wel iets van de verschillende internetshops gezegt kan worden.

voor het verlengen van een t-mobile abbo (alle anderen overigens ook), heb je 2 opties

optie 1> verleng je abbo met nieuwe gsm

deze optie was wat ik dacht het goedkoopst, maar nix bleek minder waar.

met deze optie was gsmtrack.nl het goedkoopst, omdat ze me een telefoon gaven en nog eens 50 euro toe (wat sommige shops zowiezo niet doen, dat geld toegeven, dus die vallen zowiezo al af bij de goedkopere telefoons), in ruil voor het een 2 jarig abbo wat ik dan af moet sluiten.

optie 2>

ik heb alle sites gekeken waar ik het goedkoopst de telefoon kan kopen die ik wil

ik heb uiteindelijk mijn gsm kunnen kopen voor 340 (die nokia 6820 dus).

nu heb ik echter alleen een telefoon en nog steeds mijn abbo niet verlengt

hiervoor moest ik naar de optie> abbo verlengen zonder telefoon. Ik kreeg bij het afsluiten van een abbo 2 jarig blablabla (zelfde als bij optie 1 iig). 420 euro terug. wat dus zou betekenen dat ik 420 - 340 = 80 euro toe zou krijgen wanneer ik voor optie 2 zou kiezen. dit scheeld dus 30 euro met optie 1. Het nadeel is echter dat je dan met 2 verschillende shops zaken doet, en wat dus ook meer moeite kost.

Daarom heb ik er toch voor gekozen die 30 euro maar te schenken aan gsmtrack.nl

ik kies dus voor optie 1

:)

• TH

Dan doe je jezelf vermoedelijk toch nog te kort door de abonnementskosten van het T-Mobile 225-abonnement. Die staan bij GSMtrack voor 30 euro per maand genoteerd, maar als je het contract bij T-Mobile zelf afsluit of verlengd of bijvoorbeeld bij GSM.nl kost het abonnement je maar 15 euro/maand (ik heb niet verder gezocht naar goedkopere aanbieders).

Ik heb overigens via keiskeurig.nl de 6820 zonder abo en zonder prepaid en simlockvrij voor 320 euro gevonden.

Het blijft een jungle, maar je bespaart met goed zoeken al gauw een paar honderd euro.

• patrick

ik snap wat je bedoelt, maar dan krijg je geen geld retour.. en als je 24 keer 15 euro doet, kom je op 360 euro retour… wat dus nog geen 420 euro is…

in 1 ding heb je gelijk> het blijft een jungle…

• Daan

Kijk eens op www.telecomvergelijker.nl , vul in wat je zoekt en de goedkoopste rolt er vanzelf uit. Kijk ook even bij de shopsurvey, daar staan ervaringen met winkels. Om je nummer te nehouden hoef je niet te verlengen, dit kan ook door over te stappen naar een ander netwerk. Overigens is het je eigen verantwoordelijkheid om je contracttermijn in de gaten te houden en niet die van het netwerk, zie hiervoor ook de Algemene Voorwaarden.