simonly.nl --> wanprestatie

• Bartje

Beste Prikborders,

Ik zit met een probleempje:

Ik heb op 15 februari een T-Mobile simonly 150 abonnement (1 jarig) afgesloten.

Dit heb ik gedaan bij http://www.simonly.nl (en dat schijnt dan hetzelfde te zijn als http://www.vtu-telecom.nl en ook als http://www.gratis-gsm.nl).

Ik heb dus een aanvraagformulier via de website verstuurd. Daarnaast moest ik het contract uitprinten via de site, ondertekenen en met een kopie van bankpas en identiteitsbewijs opsturen of faxen naar die vestiging.

Op de website garandeert het bedrijf een bezorging binnen 5 dagen. (mits de post een beetje meewerkt).

Nu heb ik meteen daarbij een mailtje gestuurd naar dat bedrijf of ze mij misschien konden vertellen of dit nog geregeld kon worden voor vrijdag 20 februari omdat ik dan op vakantie ging en graag zou kunnen bellen. Op deze mail heb ik nooit antwoord gehad.

Ik ben dus op vakantie gegaan en ik dacht dat als ik terug was dat ik dan wel een simkaart in mijn brievenbus kon vinden. Dit bleek niet het geval (ik kwam terug van vakantie op 28 februari).

Ik heb dus meteen de maandag daarop (maandag 1 maart ) gebeld met simonly.nl om te vragen hoe het mogelijk was dat ik nog niets had ontvangen. Er werd mij verteld dat er van mij geen gegevens terug te vinden waren. Niet op naam en niet op ordernummer. Er werd mij verzocht of ik nogmaals de fax kon versturen met aanvraagformulier en kopieën rijbewijs en bankpas. Ik heb diezelfde dag nogmaals de fax verstuurd. Ook heb ik meteen gebeld om te verifiëren of de fax was aangekomen. Dat bleek het geval. “Hij komt zojuist uit de fax rollen.” Ze zouden me boven aan de stapel leggen zodat ik snel kon bellen.

De dag erna versprong de status op de website naar: “Uw bestelling is naar het door u opgegeven adres verstuurd.”

Ik dus vol goede verwachtingen de brievenbus in de gaten houden. Niets kwam er.

Nu zijn we alweer een paar weken verder en intussen heb ik zeker 6 keer gebeld met ze. Ook werd ik een aantal keren teruggebeld.

Vandaag zou ik teruggebeld worden. Het liep tegen sluitingstijd van die winkel dus dacht ik dan bel ik zelf even. Die mevrouw ging even kijken en er zijn van mij geen gegevens bekend bij simonly. Ook een fax en bijbehorende kopien zijn spoorloos.

Er waren geen gegevens terug te vinden van mij en dus was er ook niets aangevraagd bij T-Mobile en dus had ik ook nog niets ontvangen. Dit vertelden ze mij terwijl ik de vorige 5 keer aan de telefoon te horen kreeg dat de sim verstuurd was en dat ik even geduld moest hebben.

Ook heb ik een aantal keer met de klantenservice van T-Mobile gebeld. Ze vertelden mij dat er geen abonnement loopt op mijn naam en dat ik een klachtenformulier in moest vullen.

Het komt er dus op neer dat ik af wil van deze winkel. De service is echt waardeloos. Maar nu wil ik dus ergens anders een abonnement gaan afsluiten (bij een gerenommeerde winkel) maar nu ben ik dus bang dat ik straks alsnog een factuur krijg van T-Mobile en eventueel een simkaart van simonly. Als arme student kan ik mij helaas maar 1 abonnement veroorloven.

Hoe kan ik dit het beste oplossen.

Wie heeft er een oplossing?!

(ps. sorry voor deze enorme lap tekst! ;))

• Dirk

Das heel leuk maar ook al had je t kaartje voor 20 februari had je toch niet kunnen bellen in het buitenland je moet namelijk eerst!!! je eerste rekening betalen en vaak ook de 2e…of een borgsom betalen…

Als ze d egegevens automatisch verwerken en dat is in dat geval nog niet helemaal gebeurd vervalt de aanvraag na enkele weken ik dacht 2…

Anders kan je gewoon langs de belcompany komen en sluiten wij m voor je aan ;)

• Frits!

Lol bij de Belcomany zeg. Nou, daar zou ik ook niet mee in zee willen gaan.

Als tip wou ik je dit meegeven, kijk eens op http://shop.telfort.nl/page.php?pid=2

Daar vind je een Telfort sim-only abbo met 200 belminuten per maand voor 12,50. Voor 0,75 per maand meer heb je meteen 50 belminuten meer. En heb je ook nog eens een betere binnendekking, gratis bellen naar voicemail, standaard GPRS voor 1,50 per MB etc.

• Bartje

Ik hoef helemaal geen tips over wat af te sluiten. Daar kom ik zelf ook nog wel uit.

(en dat is van ze lang zal ze leven geen telfort)

In ieder geval toch bedankt.

• Frits!

't is jou geld.

en daar komt nog bij dat je met Telfort een betere binnendekking hebt dan bij T-Mobile.

't was slechts een tip.

• M. v/d Geest

De dekking is erg goed van Telfort. Ik gebruik er 1 voor zakelijk maar ik ga er ook zeker 1 voor mijn privegebruik afsluiten!

Niks mis met Telfort!