e700 en orange

• tjaja

Klopt Fritske…kan ik niet ontkennen, maar ik kijk niet naar alle andere bellers, ik kijk naar mezelf, naar mijn eigen belgedrag. Ik bel niet veel, ik sms niet veel, ik ben veel in het buitenland…dan is Orange wél (een van de ) voordelige abbonnementen. Ik ben zo'n puber (excusez-le-mot) die een gsm voor 400 euro koopt en 80 euro per maand verbruikt…onzin en zonde geld!!

De volgende reactie stond in de post waarnaar jij gelinkt had:

Ik heb dit al bij de start van die nieuwe abonnementen van orange geroepen, maar er werdt toen al weinig tot niets mee gedaan. Dus ik betwijfel of het effect heeft. Ik hoop het wel want ik vindt Orange ook DE duurste abonnementen aanbieder in NL.

Maar vergeet niet dat het ook zijn voordelen heeft. Iemand die in NL weinig belt en in het buitenland vaker belt is hiermee voordeliger want die gesprekken gaan ook van de geldbundel af. En mensen die weinig bellen en veel sms-en zijn hier ook goed meegeholpen want het sms-gebeuren gaat ook van de belbundel en zo heb je ook nog ringtones en internet via het beltegoed.

Dus elk nadeel heeft ook zijn voordeel.

• Frits!

Ja, dat klopt. Er zijn natuurlijk gevallen dat het wel voordelen heeft zoals het veel verkeren in het buitenland of het alleen maar bestellen van ringtones. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. maar in 99 % van de gevallen is het nou eenmaal veel, en veel duurder.

En waar ik en nog een paar andere aan ergeren is dat je maar een telecomzaak hoeft in te lopen en er wordt je altijd Orange aangesmeerd, ongeacht je belgedrag. En alleen maar omdat die verkopers daarmee een hoge bonus verdienen. Het gevolg is dat alle andere netwerken naar beneden worden gehaalt en je wordt wijsgemaakt dat je bij Orange helemaal niet zoveel extra's betaald. De mensen gaan er ook nog in geloven en komen hier een prikbord op en juichen Orange de hemel in terwijl ze helemaal geen weet hebben van andere providers (ja, dingen zoals slechte dekking enzo, want verkopers halen alles uit de kast om je Orange aan te smeren). En het is al helemaal feest in de Orange Store waar een eigendunk hangt waar je jeuk van krijgt. Heb me laatst behoorlijk laten vermaken in Leeuwarden door een kereltje die wel heel erg zijn best deed me Orange aan te smeren. Wij bieden u betere dekking als KPN en Vodafone bij elkaar! Tuurlijk jongen, jou zouden ze meteen moeten afvoeren haha!

Wat wij willen vertellen is dat ALLE netweken goede kwaliteit bieden en je je beter op de kosten kunt concentreren. En bij veel gevallen is Orange gewoon peperduur. Maar door de mooie woorden van verkopers en honingzoete reclames van Orange wordt Orange aangeprezen als een provider die het beste met je voor heeft en waar je niks teveel betaald.

Kijk naar je belgedrag en ga niet blind op Orange af. Want mensen die zich er niet zo in verdiept hebben laten zich makkelijk Orange aanpraten, en dat is zo jammer.

• tjaja

Fritske, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik heb weinig weet van andere netwerken, echter wel van de algemene tarieven en bundels etc…en voor mij is orange het makkelijkst en voordeligst…kan me ook voorstellen dat voor mensen die meer bellen/smsen dan ik, Orange verreweg de duurste is, feiten liegen niet.

Vraag me alleen af, Frits, uit naam van wie jij schrijft?

• Frits!

Gewoon voor mijzelf. Heb voor mijn beroep niks te maken met telecom mocht je dat denken ;)

Maar mensen die een beetje kijk hebben op de telecommarkt delen absoluut mijn mening dat Orange gewoon te duur is en dat het gewoon vreselijk irritant is dat mensen er met open ogen intrappen door slinke verkopers of door honingzoete reclames. Orange staat bekend als 1 van de goedkoopste aanbieders van Nederland, en hier is natuurlijk helemaal niks van waar. En dat probeer ik ook duidelijk te maken. Want het is gewoon geld weggooien, want de kwaliteit is niet beter.

• Marchel

Dat is dan weer een nette service van Orange.

Marchel.

• BazM@N

Beste mensen,

Het is inderdaad zo dat Orange vrij hoge kosten heeft qua gebruik.

Ik ben zeer tevreden over mijn huidige T-Mobile abonnement.

Toch heb ik een FREE 20 abonnement genomen via www.GSMeasy.nl, waarbij ik € 215,- cashback krijg en nog eens € 15,- extra in de bundel als je een nieuw abonnement afsluit. FF uitgerekend:

Je betaalt dus 1 jaar 12 x € 20,- = € 240,-

Cashback = € 225,-

______ -

Je betaalt voor een jaar dus: € 15,-

Je betaalt voor een jaar dus € 15,- en je hebt een totaal van € 255,- aan bundel tegoed!

NU KOMT HET MOOISTE: Vanaf de tiende maand kun je je abonnement al gaan verlengen!

Op dit moment is de hoogste cashback verlenging voor Orange FREE 20 bij www.2call.nl voor een jaar € 201,- dit houd dus in dat wanneer je hem verlengt met cashback al na 9 maanden je gewoon winst (qua geld) maakt terwijl je bundel alleen maar oploopt!

Dit houd ik dan ook gewoon netjes vol, terwijl mijn simkaartpakket van Orange gewoon na een keer getest te hebben netjes op de kast ligt totdat ik het tijd vind om te gaan verlengen met toestel. En tot die tijd ben ik zeer tevreden met T-Mobile.

Verder heb ik Orange gebeld over als ik mijn abonnement verleng of mijn tegoed meegaat, en ze zeiden dat het automatisch meegaat en ook naar bijvoorbeeld een hogere bundel zoals FREE 30, FREE 40 etc. met de daarvoor tellende tarieven!!! (dus hoe hoger de bundel, hoe lager de tarieven)

The future is bright, we fucked you Orange!!!