telefoon bestellen voor een ander

• femke

Mijn vriend is binnenkort jarig, nu wil ik hem een nieuwe telefoon geven. Hij betaalt iedere maand zelf zijn abonnement en ik geef hem de telefoon die hij wil hebben. we hebben hier een tijdje geleden over gesproken en hij vond het een leuk kado. Omdat we het er verder niet meer over gehad hebben weet hij niet dat hij dit krijgt voor zijn verjaardag. Ik zou het leuk vinden al het een verassing blijft. Nu wil ik weten of ik een telefoon via internet kan bestellen onder zijn naam. ik zou het wel onder mijn naam kunnen doen maar dan zit ik met het abonnement, dus wie kan mij helpen?!!

alvast bedankt

• telemaniac.nl

Wat je wil zal helaas niet gaan. Jouw vriend zal moeten tekenen voor het contract.

Overigens is het bestellen op andermans naam een wetsovertreding die gelijk staat aan fraude en/ of diefstal. Nu ga ik ervan uit dat je geen kwaad in de zin hebt, maar je zal ze de kost moeten geven die op naam van de {ex}partner even het wehkamp boek leegbestellen.

Stel jouw vriend van jouw voornemen in kennis. Hij zal evengoed verguld zijn met jouw kado :D

• femke

bedankt! het klinkt inderdaad heel logisch

• lucifer

Waarom koop je niet een sim-lock vrij toestel. Kan hij zijn eigen abonnement behouden. Wil hij dan een ander abonnement dan kan hij deze zelf afsluiten en dan meestal met korting omdat hij geen gsm meer nodig heeft.

Telemaniac.nl had het over diefstal en fraude. Dit is echter niet van toepassing omdat er geen sprake is van wederrechtelijk verkregen voordeel. (Je wilt hem namelijk aan jouw vriend geven). Er zou wel sprake zijn van valsheid in geschriften.