Beperkingscode Nolia 3510i

• Sykey

Ik heb al jaren een o2 abo. Zelfs zo lang dat ik nog een telfort sim kaart erin heb zitten.

Nu heb ik van mijn vriendin een nokia 3510i gekregen. Hupla simkaart erin, pincode so far so good.

Maar dan krijg ik een melding toestel slechts beperkt bruikbaar en ik moet een beperkingscode invoeren. Wat is in vredesnaam deze beperkingscode???? Ik heb op de nokia site gezocht, ben bij the phonehouse langs geweest. NIet te vinden.

Weet hiet iemand waar ik deze code kan vinden? Of hij te resetten is? Of waar ik deze info kan vinden?

Ik hoop hier een antwoord te vinden. Alvast bedankt,

Sykey

• de Brouwer

Ik denk dat de nokia 3510i een prepaid-toestel is. Iedereen is wel bekend met de bekende SIM-lock. Naast de SIM-lock bestaat er ook nog een PRODUCT-lock.

Deze is bedoeld om te voorkomen dat prepaidtoestellen gebruikt gaan worden door abonnementhouders.

De providers willen op deze manier dwingen te laten bellen met een prepaid-kaart; De gesprekstarieven liggen bij prepaid doorgaans hoger dan bij postpaid (abonnementen).

De code om dit ongedaan te maken kan net als de SIM-Unlockcode aangevraagd worden bij de provider die deze heeft laten aanbrengen.