Eergister heb ik een nieuwe telefoon gekocht bij the phone house. Een 7250 die eerst gediend heeft als “demo-model”. Dit betekende dat de telefoon maximaal 7 dagen door een klant gebruikt is en die hem omgeruild heeft voor een ander toestel. Volgens de verkoper was het toestel goed. Omdat hij gebruikt was kreeg ik extra korting op het toestel maar mocht ik het toestel niet meer omruilen. Aangezien ik zeker wist dat ik een 7250 wilde, geen probleem.
Kom ik gister er achter dat er een probleem is met de telefoon. Ik kan er alles mee behalve bellen, de ontvangst valt direct na het aanmelden weg en komt ook niet meer terug. Ik gister dus even direct uit werk (zonder bonnetjes en doos e.d.) bij the phonehouse langs. Ik dacht dat tie mssn ge-simlocked zou zijn o.i.d. (ik hield me maar even van de domme). Verkoper kijkt er naar en zegt dat het een softwareprobleempje is. Maar omdat het een demo-model was zou hij hem niet om mogen ruilen, zei tie. Omdat ik geen bonnetjes had moest ik vandaag maar even terug komen.
Nu zit ik dus even met het punt, wat is redelijk om te vragen/eisen. Als het verhaal van the phonehouse klopt dan heeft iemand voor maximaal 7 dagen een telefoon gebruikt die niet werkte of die kapot is gegaan tijdens die 7 dagen. Vervolgens heeft the phonehouse deze niet werkende telefoon door verkocht tegen een lagere prijs. Nu denk ik dat ze gaan aanbieden om de telefoon te laten repareren. Persoonlijk heb ik daar vrij weinig trek in aangezien het een nieuwe telefoon is en ik heb geen zin om die gelijk al enkele weken kwijt te zijn voor de reparatie. Ze hadden tenslotte ook kunnen controleren of de telefoon nog werkte nadat ze hem terug hebben gekregen….
Ik wil zelf dus eigenlijk gewoon per direct een werkende 7250. Is dit wel reeel om te vragen? Wat mag ik van the phonehouse verwachten? Ik zelf vind het namelijk nog steeds erg raar dat iemand een niet werkende telefoon heeft gebruikt. Ook zie ik geen verschil in andere telefoons die niet werkte. Als die telefoon nieuw was geweest en terugkwam dan was hij even veel gebruikt als de telefoon die een demo-model was. Lijkt me dus weinig verschil zitten tussen een defecte nieuwe telefoon en een defect demo-model.