Niet werkende telefoon verkocht, en nu?

• FLEX?

Eergister heb ik een nieuwe telefoon gekocht bij the phone house. Een 7250 die eerst gediend heeft als “demo-model”. Dit betekende dat de telefoon maximaal 7 dagen door een klant gebruikt is en die hem omgeruild heeft voor een ander toestel. Volgens de verkoper was het toestel goed. Omdat hij gebruikt was kreeg ik extra korting op het toestel maar mocht ik het toestel niet meer omruilen. Aangezien ik zeker wist dat ik een 7250 wilde, geen probleem.

Kom ik gister er achter dat er een probleem is met de telefoon. Ik kan er alles mee behalve bellen, de ontvangst valt direct na het aanmelden weg en komt ook niet meer terug. Ik gister dus even direct uit werk (zonder bonnetjes en doos e.d.) bij the phonehouse langs. Ik dacht dat tie mssn ge-simlocked zou zijn o.i.d. (ik hield me maar even van de domme). Verkoper kijkt er naar en zegt dat het een softwareprobleempje is. Maar omdat het een demo-model was zou hij hem niet om mogen ruilen, zei tie. Omdat ik geen bonnetjes had moest ik vandaag maar even terug komen.

Nu zit ik dus even met het punt, wat is redelijk om te vragen/eisen. Als het verhaal van the phonehouse klopt dan heeft iemand voor maximaal 7 dagen een telefoon gebruikt die niet werkte of die kapot is gegaan tijdens die 7 dagen. Vervolgens heeft the phonehouse deze niet werkende telefoon door verkocht tegen een lagere prijs. Nu denk ik dat ze gaan aanbieden om de telefoon te laten repareren. Persoonlijk heb ik daar vrij weinig trek in aangezien het een nieuwe telefoon is en ik heb geen zin om die gelijk al enkele weken kwijt te zijn voor de reparatie. Ze hadden tenslotte ook kunnen controleren of de telefoon nog werkte nadat ze hem terug hebben gekregen….

Ik wil zelf dus eigenlijk gewoon per direct een werkende 7250. Is dit wel reeel om te vragen? Wat mag ik van the phonehouse verwachten? Ik zelf vind het namelijk nog steeds erg raar dat iemand een niet werkende telefoon heeft gebruikt. Ook zie ik geen verschil in andere telefoons die niet werkte. Als die telefoon nieuw was geweest en terugkwam dan was hij even veel gebruikt als de telefoon die een demo-model was. Lijkt me dus weinig verschil zitten tussen een defecte nieuwe telefoon en een defect demo-model.

• ¤lindå¤

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar die hem had geweten dat ie dus niet goed werkte,maar er geen melding van gemaakt en hem geruild voor een ander toestel

Ik neem aan dat de medewerkers van de Phonehouse dat ook niet hebben geweten,dat ie dus al stuk was toen jij hem kocht.

Ik zou met bon en al teruggaan,het geld wat je als korting kreeg meenemen,en dat betalen en een nieuwe ongebruikte 7250 vragen:)

Ik zou niet akkoord gaan met reparatie,maar ja……….

Sucses,en laat je weten hoe het afloopt;)

• FLEXâ„¢

Nou, ik heb me om niks druk gemaakt. Ik kwam daar binnen, legde het verhaal uit aan de verkoper die mij de telefoon had verkocht. Zonder moeilijk te doen haalde hij een nieuwe telefoon uit het magazijn (plasticje was wel van het frontje dus denk dat ook dit een demo-model was ookal zei tie van niet) en zette alle gegevens, zoals die van de verzekering, over naar m’n nieuwe telefoon. Binnen 20 minuten was ik op weg met m’n “nieuwe” telefoon en ik kan er alles mee. Hulde aan the Phonehouse voor de prettige afhandeling.

• ¤lindå¤

eind goed al goed:D

• FLEXâ„¢

precies, geeft toch wel een prettig gevoel, was bang dat ik 'm weken kwijt zou zijn voor reparatie :-)

• Dorien

Er is toch ook zo iets als garantie! Demo telefoon of niet…

Niet ruilen betekend: niet nog eens een weekje testen en weer terugbrengen en een Nokia 8310 willen…

Garantie is: kapot: dus nieuwe of repareren op kosten van de fabrikant

• Mick

De verkoper is als je daar om vraagt alsnog verplicht om een bon te overleggen.

Als je het bij een dealer koopt, dan is deze echt wel verplicht terug te nemen binnen 14 dagen :) Dus gewoon terug brengen…Suc6!

www.geluidje.nl

ringtones:)

• telemaniac.nl

Onzin !!!!!!!!

De verkoper is niets verplicht in deze. De klant heeft geen bon………. jammer dan, de verkoper wil het toestel niet terugnemen maar ter reparatie opsturen…… helaas kunt u daar niets tegen doen. Waar halen jullie die praatjes toch vandaan :?

Natuurlijk zijn er wederzijds rechten en plichten, maar deze regels zijn zo ruim als de zee. Regels al verplicht een toestel terugnemen, recht op omruiling enz, enz, enz, bestaan gewoonweg niet.

Het bovenstaande is geen reflectie van de wijze waarop wij met onze klanten omgaan, maar een verduidelijking inzake het scheppen van onreeele verwachtingen en het in de wereld helpen en houden van allerhande ongefundeerde praatjes alsof het BW in deze zaken de ene of de andere partij verplicht tot bepaalde handelingen en zaken. Maar wij, en andere verkopende partijen zullen de klant voor zover mogelijk tegemoet komen als mogelijk. Maar met het komen aanzetten van zogenaamde wettelijke regelingen die niet bestaan zet u bij voorbaat de relatie tussen u en de verkopende partij op scherp. Resultaat kan zijn dat u juist niet de service krijgt die u wellicht zou verdienen.Er zijn maar bar weinig zaken werkelijk geregeld inzake uw recht als consumenten. Neemt u de praatjes van consumentenorganisaties maar met een flinke korrel zout. Maar op basis van redelijkheid komen de meeste verkopers en kopers wel uit de problemen {als deze er zijn}.

www.telemaniac.nl

• istanbullu

lekker makkelijk, de verkoper is god en de koper is maar een lulletje dat zijn maar moet brengen en verder zijn bek moet dichthouden. Nou dan heb je het zeker mis, er bestaan weldegelijk regelingen die de consument op een dusdanige manier beschermen dat een consument met een veilig en goed gevoel een winkel kan binnenstappen, met zijn klacht.

Ik merk ook de laatste jaren dat verkopers (in het algemeen) steeds arroganter worden jegens hun klanten. Soms lijkt het of ze je helemaal niet willen helpen en geen interessen voor je hebben. Hierbij een oproep aan alle verkopers in NL.

WE KOMEN GELD BRENGEN NIET HALEN

• jurriaan

Ik denk dat sommige van de hardpratende verkopers hier het wetboek er nog maar ns op na moeten slaan.