help, welk mobieltje/wat voor abonnement is het goedkoopst?

• Sandra

Hoi,

Ik hoop dat jullie beter op de hoogte zijn van mobieltjes, abonnementen etc. want ik heb er geen kaas van gegeten.

Ik heb nu thuis een vaste telefoon waarmee ik bijna nooit meer bel, die wil ik opzeggen. Daarnaast heb ik een mobieltje (Siemens M35) met een dutchtone kaart erin. Prepaid dus.

Aangezien ik mijn vaste telefoonabonnement op wil zeggen, wil ik graag een mobiel abonnement ipv een prepaid kaart. Kan ik een abonnement nemen op mijn huidige mobieltje? Hoe werkt dat? Welk abonnement is het goedkoopst?

Kan iemand mij helpen? Thanks a lot…..

• Roberto

Je kan inderdaad gewoon een los abonnement aanschaffen en die gebruiken met jouw huidige toestel.

Als je een los abonnement neemt krijg je vaak een flinke korting of teruggave van geld(cashdeal).

Is jouw M35 simlockvrij?

Als er op jouw M35 een simlock zit,dan kan er alleen een simkaart van Orange(voorheen Dutchtone)in.

Wil je dan dus een abo(dus simkaart) van een andere provider aanschaffen,dan moet je t toestel eerst simlockvrij laten maken.(kost 10 euro?)

• kim

als je een m35 hebt, neem ik aan dat je hem al langer dan een jaar hebt. stuur dan gewoon even een email naar orange of kijk op de website en zet daarin dat je je simlockcode wilt aanvragen. zo kun je het zelf doen, kost niets en nog makkelijk ook.

• Frits!

-Naar wat voor nummers ben je van plan te bellen? (Hoe vaak vast? Hoe vaak mobiel?)

-Hoe lang en hoe vaak denk je te bellen?

-Was je tevreden over de service en dekking en Orange?

• Sandra

De M35 heb ik langer dan een jaar inderdaad.

Hoe weet ik of hij simlock vrij is dan??

Ik bel trouwens heel weinig en sms en doe ik ook niet zo vaak.

Laten we zeggen dat ik gemiddeld 1 a 2 keer per dag maximaal 5 minuten bel.

Service van Orange? Moet ik daar iets van merken dan?

De dekking vind ik niet om over naar huis te schrijven.

Thankx overigens voor jullie reacties!!

Oja, op www.gsmshop.nl staat zo'n actie (500 belm. gratis, 0 euro aanschaf en dat soort dingen): is dat wat? Ik weet namelijk totaal niet waar ik op moet letten.

• Tim

Die 500 minuten waar je 't over had zijn van de provider o2.

Hou er wel rekening mee dat je met die 500 minuten alleen naar vast en mobiele nummers van o2 kan bellen. Andere mobiele nummer kost je 0,15 per minuut (wat ook niet duur is). En geen piek en dal zoals bij prepaid, dus de hele dag bellen voor een lage prijs. Sms kost je ook slechts 0,15 per bericht.

Maar als jij veel naar vast belt, of naar mensen met o2 belt ben je ongelovelijk goedkoop uit. Ik heb ‘t zelf ook… ’t voldoet prima! Maar ik ken dan ook een hoop mensen met o2. De rest bel ik mooi op 't vaste net! ;)

• Sandra

Nou, ik heb me aangemeld voor een O2 abonnement.

12.50 euro per maand

500 gratis bellen naar vast en o2 mobiele nummers

geen aansluitkosten

116 euro retour.

Ik snap nog steeds niet hoe ze de 500 minuten gratis kunnen aanbieden. Is dit wel echt gratis? Dat zou inhouden dat ik ongeveer 2 uur per week gratis kan bellen??? Dat kan toch bijna niet?

• Roberto

Kan wel hoor,zolang je maar voornamelijk naar vast en o2 belt.

En wat die simlock betreft,je kan inderdaad zoals Kim al eerder had aangegeven,de unlockcode gratis aanvragen bij Orange.

Probeer anders ff een simkaart van een andere provider in jouw toestel,dan merk je vanzelf of er een lock opzit…