Tmobile zegt dat bericht van bellen.com niet klopt ivbm nummerbehoud.

• wesley

hallo,..

op bellen.com vond ik het volgende nieuwsbericht, maar de klantenservice van TMobile zegt mij net dat dit helemaal niet klopt,.. en dat het niet mogelijk is om het nummer eerder mee te nemen dan dat het contract is afgelopen .

wie weet wat er waar is ?

het bericht:

dinsdag 18 maart 2003

Meenemen mobiele nummer binnen 10 werkdagen

Het meenemen van een telefoonnummer naar een nieuwe mobiele aanbieder, moet altijd mogelijk zijn. Ook als de eindgebruiker nog een contract heeft bij de aanbieder die hij wil verlaten. Daarnaast mag het overzetten hooguit tien werkdagen duren, tenzij de consument schriftelijk om een specifieke, latere datum heeft verzocht. OPTA heeft daarvoor zijn beleidsregels ?nummerportabiliteit mobiele telefonie? aangepast.

OPTA heeft vastgesteld dat er nog onvoldoende garanties waren voor een vlekkeloze afwikkeling van ?nummerportabiliteit?. Consumenten klaagden bij OPTA dat het meenemen van het nummer in een aantal gevallen niet mogelijk zou zijn, zoals bijvoorbeeld gedurende de looptijd of opzegtermijn van een contract. Daarnaast constateerde OPTA dat bij enkele aanbieders te lange termijnen voorkwamen en dat in bepaalde gevallen een borgsom werd gevraagd. De aanpassing van de beleidsregels maakt duidelijk dat deze belemmeringen niet zijn toegestaan en dat de afhandeling van het overzetten niet langer dan tien werkdagen mag duren, tenzij de consument dat zelf schriftelijk heeft aangegeven.

Het meenemen van het telefoonnummer ontslaat de beller overigens niet van het contract met zijn oude aanbieder. Het voldoen aan betalingsverplichtingen of andere contractuele bepalingen staat los van het recht om een nummer mee te nemen.

De nieuwe regels zullen per 13 april 2003 van kracht worden.

• Base

De meeste providers wisten vorige week nog van niks. Zou in ieder geval wel betekenen dat je indien je contractvrij bent je nummer binnen die 10 dagen kan porteren :) maar hoe het zit als je contract nog loopt weet ik ook niet, maar ik meen toch duidelijk uit de tekst op te maken dat de contracten wel geldig blijven en de voorwaarden van het contract (ook mbt duur)

• wesley

ja inderdaad,.. dat begrijp ik ook… je oude abonnement loop gewoon door,.. totdat je contract is afgelopen,..

maar je zou het nummer dus wel naar een ander abonnement moeten kunnen overzetten.

Volgens mij kunnen ze gewoon het makkelijkste de nummers ´ ruilen´´ dus nummer oude en nieuwe abonnement omruilen.