marktaandelen gsmshops

• Tomar

Ik ben op zoek naar de verdeling van marktaandelen van de gsmshops. Als iemand dit weet eeuwige dank hiervoor. Ik doe namelijk een onderzoek hiernaar als afstudeeropdracht en dit is een onderdeel daarvan. Het is nergens te vinden door de onoverzichtelijkheid van deze markt. Alvast bedankt,

Groet,

Tomar

• babs

Moet je jezelf niet even afvragen wat voor marktaandeel je wilt weten.

Stuks , omzet, klanten, aansluitingen, abonnementen ?

Het heeft overigens geen nut om het uberhaupt af te vragen, de online winkels werken niet mee aan de branche onderzoeken. (waar de offline winkels wel aan meewerken.)

Je zult het in ieder gavel nergens op internet vinden.

Schatten heeft denk ik ook geen nut.

Succes, dus ;)

Babs

• Tomar

Dank je wel das even slikken hoe kom ik er in godsnaam achter? Ik wilde graag de marktaandelen weten in stuks, dat is het meest representatief. Maar aangezien dit nergens gedocumenteerd is kun je er nooit achterkomen. Ik voer het onderzoek uit voor een provider namelijk die wil weten of het zin heeft de online GSMshop uit te breiden.

• telemaniac.nl

Zinloos om als provider je eigen verkoop activiteiten via internet uit te breiden. Men is nu al een oneigenlijke concurrent van het eigen dealernetwerk op winkelniveau. Dit ondermeer door directsales acties en het bevoordelen van de eigen netwerkwinkel. Willen ze de dealers echt op de kast hebben dan moeten ze dit vooral doen. Veel winkel, zoals wijzelf, hebben onze activiteiten juist uitgebreid en verplaatst naar internet om zo onder het juk van de netwerken vandaan te komen en omdat op internet nog een zekere mate van concurrentie plaats heeft. In de winkels is dit alreeds moordend en weinig lucratief te noemen. Je kunt overigens in het algemeen wel stellen dat de verkopen via internet op dit moment beter zijn dan de verkopen in de winkels. Dit heeft vooral te maken met het anderssoortige aanbod {zoals cashdeals en import} hetgeen de prijzen aantrekkelijker maakt voor de consumenten.

• babs

Tomar,

De winkels weten het zelfs onderling niet eens van elkaar.

De provider voorwie je het onderzoek doet, heeft zelf vast wel input over de verhouding online en offline.

Benader de overige providers anders even om te bepalen wat de verhouding online/offline is. (Mini kans dat je wat input krijgt)

De marktaandeel van de online shops onderling is niet zo interresant, voor de vraag of een provider haar eigen activiteiten moet uitbreiden. Het lijkt mij interresanter om dat met eigen gegevens te beoordelen.

Babs

• Paul

ik heb 80% :D… de rest dus 20%… is misschien makkelijker rekenen :D

Paul

www.gsmdealer.nl

• telemaniac.nl

:D:D:D:D:D:D:D Blufkikker :D:D:D:D:D:D:D Dan reken je zeker mijn 70% ook mee als die van jou :D:D:D:D:D:D:D

www.telemaniac.nl