Slechte service van T-Mobile en BelCompany

  • Met een K

    Ik heb 3 weken geleden een T-Mobile abbonnement afgesloten met een nieuw nummer. Het chipkaartje is terplekke bij de BelCompany in de telefoon geplaatst en gaf toen een melding van een leesfout van de chipkaart, hoewel daarna toch contact met het netwerk werd gevonden was alles in orde volgens de verkoper van de BelCompany.

    De volgende dag zat het me toch niet lekker en ben terug gegaan, waarna ze nogmaals hebben gekeken en bij het aanzetten van de telefoon bleef de meldingsfout van de kaart verschijnen, hoewel er daarna toch gewoon mee gebeld kon worden. Dus niets aan de hand en nu 3 weken later blijft de meldingsfout in het scherm staan en ik kan nu helemaal niet meer bellen met de telefoon.

    BelCompany verwijst me door naar T-Mobile en als ik T-Mobile bel dan zeggen ze dat ik een nieuwe chipkaart nodig heb en brengen hiervoor ? 15,- in rekening en dit geintje duurt weer weken voordat ik 'm binnen heb. Intussen kan ik niet bellen terwijl de rekening nog doorloopt ook. Ik krijg geen service niets! Ik kan de rekening nog betalen OOK!

    Als ik de hele situatie voorleg en probeer uit te leggen hoe de vork in de steel zit, trekt T-Mobile gewoon de schouders op en zegt dat dat de enige manier is nadat ze tot 3 keer toe de telefoon erop hebben gegooid. De schoften!! Ook van BelCompany vind ik dit te schofterig voor woorden dat ze deze problemen gewoon bij de klant in de schoenen schuiven.

    IJSsssssssskoude douche voor beide bedrijven.

    Juridische klachten zijn in aantocht, want dit laat ik niet over m'n kant gaan.

  • frans

    Volgens mij is het wettelijk geregeld wanneer je binnen 24 uur melding maakt van een gebrek, de leverancier het gekochte product moet omruilen voor een werkend exemplaar.

  • Dennis

    Helemaal mee eens, maar als je slim bent stop je je kostbare energie ergens anders in, ik heb het tot in den treure geprobeerd, heb inmiddels een constant open lijn met de klantenservice, maar er valt daar gewoon niets of nauwelijks iets te regelen. Een simkaartwissel bij KPN doe je telefonisch, duurt ongeveer 1minuut, een simkaartwissel bij Vodafone doe je op de distrisupportsite, duurt ongeveer 15 minuten, en een simkaartwissel bij Debitel voer je in in Atlas en die duurt maximaal een half uurtje. Dus waarom in godsnaam hebben ze hier bij T-mobile nog steeds 5, 6, en zelfs 7 dagen voor nodig ?

    Ze krijgen het me maar niet uitgelegd . . . . .

    Schijnt iets met die preactivated simkaarten te maken hebben . . . .

    Het zal wel . . . .

    MvrGr

    Dennis

    www.gsmtrack.nl

  • Tomar

    Ik denk dat de fout bij Belcompany ligt en niet bij T-Mobile. De dealer heeft de verantwoordelijkheid over de producten bij de directe verkoop aan de klant. Als je een kilo sinaasappels koopt bij de Albert Heijn en er zitten de dag erna een paar rotte sinaasappels in dan ga je toch ook niet naar de distributeur van dat product bellen maar ga je naar de groente afdeling om ze daar om te ruilen. Belcompany had dus een nieuwe SIM kaart moeten leveren en je niet moeten doorverwijzen naar T-Mobile.

  • telemaniac.nl

    Moet de dealer dit natuurlijk wel kunnen ! In combinatie met Ben/ T Mobile kan de winkel of verkoper geen zogenaamde SIMswap doen. Dit moet dus door de provider zelf gedaan worden. Dit is een technische tekortkoming van T Mobile. Betreft het een technisch mankement aan de GSM dan is het een ander verhaal.

    www.telemaniac.nl