Ook ik heb dit pas meegemaakt. Wat blijkt: telefoonproviders hebben allemaal contact met een bedrijf dat Experian heet. Dit bedrijf checkt iov providers niet alleen jouw persoonlijke betaalgedrag, maar ook dat van de voorgangers van jouw adres. Dit stuitte mij zo tegen de borst (vorige bewoners van mijn huis waren wanbetaler) dat ik hier een klacht over heb ingedient bij verschillende televisieprogramma's en de consumentenbond. Dit bedrijf weigert nl de gegevens van jouw adres te veranderen nadat je hebt bewezen dat het de vorige bewoners zijn die bij hun in de boeken staan. Ik raad je aan Experian te bellen (070-4404000), zij kunnen je een kopie sturen van de status waarop jijzelf EN je adres bij hun bekend is. Als blijkt dat het om je adres gaat, ga je met dat bewijs naar de winkel en zij sturen dit mee met je aanvraag bij de provider. Je zult zien dat je dan wel een abb kan aansluiten. Dit is voor hun nl bewijs dat er met jou persoonlijk niets aan de hand is.
Conclusie van bovenstaande: BKR Tiel heeft blijkbaar geen waarde meer. En dat is precies de reden waarom ik hier vreselijk kwaad over ben. Ik vind het een schending van mijn privecy en hoop dat iedereen die dit ook heeft meegemaakt ook een klacht bij de Consumentenbond wil indienen!