duitse websites veel goedkoper

• istanbullu

Ik wil niet zeuren, maar ik doe het lekker wel. Ik heb gemerkt dat duitse websites doorgaans veel goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de nederlandse. Zo zag ik dat de nokia 6610 en 7210 tussen de 327 en 350 euro zijn. Met verzendkosten kom je max. op 370 euro. Dit alles is nog goedkoper dan de sites in Nl.

Is het eigenlijk ook zo dat Duiste (straat) winkels ook veel goedkoper zijn dan de Nederlandse? Voor de geintereseerde hierbij een link trouwens. www.phoneshop-hannover.de . Er zijn trouwens veel goedkopere sites kijk op http://www1.guenstiger.de/ deze site is een vergelijkingssite met diverse links naar gsm-shops. Werking is heel eenvoudig: klik op telekomincation links en klik dan verder naar handys-ohne vertrag (handys zonder verdrag), selecteer in het balkje je merk en klik op de gsm naar keuze, onderaan de volgende pagina zie je een link naar de webshop, klik daarop en verder moet je het zelf ook kunnen uitvogelen.

Succes

• Fred

Uit ervaring weet ik dat de meeste ‘normale’ winkels in Duitsland inderdaad goedkoper zijn dan de Nederlandse. Dus voor hen die in de buurt van de Duitse grens wonen (of toch net op vakantie gaan) zeker intressant om even te shoppen als je wat nodig mocht hebben.istanbullu schreef:

• Gazombo

Maar hoe zit het dan met het software, kan je de taalinstellingen wel op nederlands zetten of moet je er een nl software op laten zetten?

• Gazombo

of verschilt dat per merk?

• istanbullu

Wat ik weet van nokia is dat ze in ieder geval de 9 meest voorkomende talen standaard in hun software hebben zitten, waaronder NL. Ik was vorig jaar in Turkije en daar hadden ze ook toestellen die standaard met Nl waren uitgerust. Verder heeft sony0ericsson gratis software om dit zelf en te laten doen.

• Gazombo

Weet je toevallig ook hoe het met Siemens zit?

• mister SE P800/802

Geen flauw idee, om eerlijk te zeggen heb ik nooit de neiging gehad om me in siemens te verdiepen. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat er Duits op zit. :D

• Bianca

in de me 45 zit standaard de taalkeuze nederlands. van de m35 weet ik het ook, en het lijkt me sterk dat er nieuwere versies zijn die het niet hebben!