Siemens s55 i.c.m. O2 abonnement?

• Johnny

Ik zit in dubio om een Siemens s55 via de Postbank te nemen i.c.m. een O2 abonnement. Of dat ik beter een losse Siemens s55 koop die simlockvrij is.

Welke keuze zou je zelf nemen en waarom?

Siemens s55 via de Postbank voor ? 49,- en:

- ? 12,50 p/mnd telefoon afbetalen 2 jaar lang (omgerekend in totaal ? 361,-)

- ? 12,50 p/mnd incl. 500 belminuten naar vast en andere O2-abonnementen.

- Naar andere mobiele nrs is het ? 0,15 ct

- Sms-je sturen kost ? 0,15 ct

- MMS-je kost ? 0,45 ct

OF…

Siemens s55 los kopen

- tussen de ? 350,- en ? 375,- in een keer

- simlockvrij

- prepaidkaart of abbonnement naar keuze

• Frits!

Vraag jezelf af naar wat voor nummers je van plan bent te bellen. Bel je vaak naar andere providers dan o2, dan is het slim om een ander abonnement te nemen. Bel je wél vaak naar o2 en vaste nummers, dan is 't een mooi aanbod. Zelf heb ik ook een o2-500 abbonnemt en mijn vriendin heeft een prepaid van o2 (binnenkort heeft ze ook een o2-500 abbonnement). Daar kan ik dus uren per maand mee bellen (vrouwen hangen nou namelijk niet snel op ;) ) en 't kost me slechts 12,50 per maand. Een paar vrienden hebben ook o2 prepaid, dus valt ook in die bundel. Afspraak maken met tandarts, kapper, film reserveren… allemaal vaste lijnen dus in bundel. En af en toe moeder ff bellen… en die heeft alleen een vaste aansluiting. Die paar mensen met een andere mobiel netwerk… dat zijn hooguit 20 min er overheen. Mijn belkosten zijn dus slechts 15 euro per maand! En dan heb ik meer dan 8,5 uur gebelt. Dat doet geen andere provider na. Daar komt nog eens bij dat de dekking van o2 prima is (maar dat zijn alle netwerken tegenwoordig)

En die siemens is een kei gaaf telefoontje…

Maar ga voor jezelf na wat voor beller je bent.

Vriendelijke groet,

Frits!

• Johnny

Ik heb ook die Postbank aanbieding aangevraagd met datzelfde O2 abb. maar ik zie er toch vanaf als het z'n beperkingen heeft, zoals vanuit het buitenland bellen. Want als ik op vakantie ga naar Australia voor 3 maanden, dan kan ik volgens mij beter een simlockvrije s55 kopen. Want dan kan ik daar een prepaidkaart los kopen.

Aangezien die mms-jes ook niet echt goedkoop zijn van O2 n.l. vanaf € 0,45 ct.

losse sms-jes zijn 0,15 ct.

Tenslotte bel ik mobiel zeer weinig, maar omdat die 500 min. zo aantrekkelijk zijn, wil ik de vaste telefoon thuis misschien opzeggen. Dan ben ik wel voordeliger uit.

Maar abbonnementen hebben toch z'n beperkingen. Dat buitenland!

• Frits!

Heeft die Siemens van o2 een simlock dan? Zo niet dan kan je altijd nog een prepaidkaartje daar kopen. Bovendien kun je wel met een o2 abbonnement ook gewoon in het buitenland bellen. ‘t abbonnement is zeker aantrekkelijk als je je vaste aansluiting de deur uit doet. En een MMS’je, die is juist met een o2 abbonnement het goedkoopste!

Vriendelijke groet,

Frits!

• mayo

kijk eens op http://www.trosradar.nl onder het kopje van o2 dan kan je een hoop over O2 te weten komen.

Verder had ik hem ook aangevraagd en wou ik hem met krediet (het is nl. een telefoon voor erbij) , krijg ik mij daar bij het afhalen een vragenlijst van Primeline, degene die de leneing regelt , en niet POSTBANK zoals gesuggereerd word!!!

Dus heb ik hem geweigerd want ik moest een grotere vragnelijst invullen als dat mijn belastingformulier en de aankoopakte van mijn huis bevatte….

Voor mij is de kous met 02, de Postbank dus totaal afgedaan….

trek zelf je conclusies

sterkte er meej

• Johnny

Hoi Mayo, is het echt zo'n cream dat ik ervanaf moet zien?

Ik begrijp trouwens niet wat je met KREDIET bedoelt, want de betaling van deze actie is al verspreid over 2 jaar, met een maandelijkse aflossing van zo'n € 12,50.

Dus je betaald in totaal zo'n € 25,- p/mnd incl. die 500 belminuten.

Dat moet toch niet zo'n probleem zijn?

Wat is dan het struikelblok?

P.S. en die service van O2 is bekend, dat word een beetje overtrokken, als het netwerk maar goed is.

• MaArTeN

Als je voor tijdje naar buitenland gaat zou je ook Dutchtone abo kunnen overwegen. Bellen in buitenland gaat uit de belbundel (teringduur dat wel), maar sms-en is overal ter wereld maar € 0,35. Mocht je echt 3 maanden nix doen met je phone dan behoud je onberperkt je belbundel!

www.vivacom.nl

Siemens S55 (incl cam) icm 1-jarig Dutchtone Allin € 30 voor € 47,60,- en geen aansluitkosten!

lijkt mij een betere deal dan de Postbank O2 actie, je zit maar één jaar ergens aan vast en mocht er ooit wat zijn met je phone kun je wel op service vertrouwen…

Suc6 met je keuze!

• Johnny

Dat is een goede tip, alleen als je het zo op een rijtje zet, zijn dat toch nog flinke bedragen voor wat gebel. Ik denk dat ik het maar hou bij m'n oude Siemens M35i van de vorige Postbankactie. Die was tenminste echt gratis. Die unlocken we wel.

Dutchtone

€ 407,60 > Siemens S55 + 1 jaar lang bijna 5 uur per maand bellen.

Voordeel > 1 jarig contract + overige belmin. mee naar de volgende maand(en).

Nadeel > minder belminuten en duurder bellen dan 02

02 (Postbankactie)

€ 656,76 > Siemens S55 + 2 jaar lang bijna 8,5 uur per maand bellen.

Voordeel > goedkoop en lang bellen

Nadeel > 2 jarig contract + overige belmin. komen maandelijks te vervallen.

• MaArTeN

even nog twee dingetjes dan maar:

- Die Dutchtone belbundel geldt in tegenstelling tot O2 wel voor alles wat je doet, bij O2 kun je alleen bellen naar vast en andere O2 gebruikers en voor de rest betaal je extra

- Dutchtone heeft de mogelijkheid na 6 maanden over te stappen op een goedkoper abonnement (Best Fit) mocht die € 30 je te veel zijn, dus je zou dan naar een Allin € 15 of Allin € 20 kunnen, bespaart je op jaarbasis toch weer 6 keer €10 of €15

• Johnny

Ik denk niet dat ze dat Best Fit bij deze nieuwe s55 zullen doen i.c.m. met dat allin 30 abbo. Stel dat je gelijk hebt en je kan inderdaad na 6 maanden overgaan op een allin 15 abbo, dan ben ik € 90,- euro goedkoper uit, kom ik in totaal op € 317,50 na 1 jaar bellen met die nieuwe Siemens s55. Normaal zou dat € 407,60 zijn voor een vol jaar allin 30 abbo. Maar er staat wel duidelijk dat het voor een contractduur van 1 jaar is. Ik zie niets van een Best Fit staan?

Het zou wel leuk bellen zijn als je na een jaar dit toestel weer doorverkoopt voor zeg € 150,-. Heb je 1 jaar lang voor 317,60 - 150 = € 167,60 met een nieuw toestel 36 uur (2160 m) gebeld. Koop je na een jaar weer het nieuwste van het nieuwste. ;)