Onbereikbaar voor DT'ers na portering DT->BEN

• Guus

Na een succesvolle nummerportering (van Dutchtone naar Ben, 23 dec. 2002) ben ik niet meer bereikbaar voor mensen met een Dutchtone abonnement. Zeer frustrerend omdat een aantal goede vrienden van mij DT hebben. Ze krijgen “u belt een niet bestaand nummer” en sms-jes krijgen afleverrapport “niet meer geldig”.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang kan dit duren…

Bij Dutchtone sturen ze me naar Ben en andersom. Voor m'n gevoel ligt het probleem toch echt bij Dutchtone.

• hans

Ik heb wel is met dutchtone gehad dat ik helemaal niemand of een bepaald nummer niet kon sms´en. dat is in 99 geweest. er was een storing op mijn nummer (kort samengevat door een vriendelijke medewerker, NOT) deze hebben ze opgelost, dus ik zou als ik jou was nog een keer dutchtone bellen.

groetjes Hans

• Eek

Ook mij nummer is in december geporteerd naar Ben. In mijn geval was het echter vanaf O2. Ik was ook niet bereikbaar; niet op mijn tijdelijke nummer en niet op mijn huidige nummer. Na 5 keer met de klantenservice van Ben te hebben gesproken (duurde 3 dagen), ben ik uiteindelijk teruggebeld door de technische dienst. En die had het gefixt. Dus het probleem ligt wel degelijk bij Ben.

Voor de rest prima service :)

• Guus

He bedankt voor de moeite van het antwoorden.

Bij mij is het inmiddels ook opgelost. Ik kreeg echter wel een dame van Dutchtone (oude netwerk) aan de lijn met de verlossende boodschap. Het blifjt een ingewikkelde materie…

• jt

Porteren blijft een groot probleem. Als een nummer geporteert is (of meerdere keren) dan ben jij bijna niet bereikbaar met sms'jes voor buitenlandse gsm's. Ze geven dan aan dat het probleem bij de buitnelandse providers ligt, terwijl hier in nl de nummers niet 100% worden doorgegeven/losgekoppeld van de oude providers.

dit probleem is er zal er blijven omdat ze niet verdienen op smsjes doorgeven.

• ATB

Het probleem van Guus ligt echt bij Dutchtone, er zijn veel mensen met dit probleem maar Dutchtone doet er niets aan. Individueel wel, dus na veel bellen kunnen ze het oplossen maar waarom niet een aanpassing in het netwerk zodat het niet meer voorkomt?

En het probleem van Eek lag dan wel bij Ben, maar dat heeft niets met bovenstaande te maken.