To whom it may concern.

• telemaniac

To whom it may concern.

Vandaag kunnen de belangstellende een preview zien van de nieuwe site.

Ook de teksten zijn benaderbaar. Kunnen belangstellende ook het een en ander vernemen over enkele van de voorwaarden. Zelfs de aanmelding werkt en ook kunnen er alreeds vragen gesteld worden.

Alleen het Login gedeelte is nog ?Under Construction? Dat is best een behoorlijke klus aangezien er een geavanceerde SW machinerie achter schuil gaat. Naar verwachting zal vroeg in de maand Januari ook dit online zijn. Prospects kunnen zich vanaf heden aanmelden via de site. Voor hele dringende gevallen hebben wij een tijdelijke oplossing.

Hoop dat de site in de smaak valt, lay-out technisch gesproken. Maar er zullen vast mensen zijn die dit willen laten weten.

Overigens is dit geen SPAM want het is geen consumenten site.

www.telemaniac.nl is back online

• bokkie

Ik heb heb inhoudelijk vraagje voor je wat ik me al altijd heb afgevraagd. Als je nou laten we zeggen 90% van de aansluitkosten als vergoeding krijgt, dat is dan bijv. grofweg 90% van 50 euro = 45 euro (daar dan nog belasting van af). Maar je ziet shops abonnementen sponsoren voor enkele honderden euro's. Waar halen zij dan hun winst vandaan op die klanten?

gr,

bokkie

• DENNIS

Bokkie moet met hoge spoed terug naar school . . . .

Fijne kerst ! !

Gr

Dennis

www.gsmtrack.nl

• WHIPLE

yep, heb ik ook raar gevonden, zal wel met belastingaftrek te maken hebben :)

grtz

• telemaniac

Sorry wie heeft het over 50 euro ? Wie heeft het over de belasting die er nog af moet ? Zo werkt het denk ik niet Bokkie.

Maar wil je wel een voorbeeldje geven:

Dealer ontvangt van ons 200 euro buiten de BTW. Dat is 238 euro in de BTW.Dit is dus wat de dealer van ons ontvangt. Stel dat de dealer er zelf 10 euro aan over wil houden……..dan keren verstandige dealer {die geen gelazer willen hebben met de belastingdienst} 190 euro aan de klant uit en dragen de BTW af. Dealers die houden van een gokje en zich graag rijk rekenen trekken de tien euro van het bedrag in de BTW af, en keren dus 228 euro uit. Zijn ze vast en zeker degene met de beste cashdeal. Maar ze riskeren wel een hele hoop gelazer met de belastingen. Maar dit is helemaal de verantwoordelijkheid van de dealer, vandaar ook die VAR verklaring. De verrekening van de BTW staat nog altijd ter discussie. Sommige dealers nemen alvast een voorschotje op de eventuele positieve uitspraak. Dit even heel globaal de methodiek.

Betwijfel of je het nu wel snapt……. gezien jouw eerdere reactie……….. dus zou gewoon in de kantine van de voetbalclub, naast je uitkering, wat bij blijven verdienen :D:D:D:D:D:D:D:D {geintje, maar dat snap je hoop ik wel}.

www.telemaniac.nl

• bokkie

Ik zal het mijn vrienden vertellen. ;) Nee, maar ik zit helemaal niet in deze business (wel op school :) ) en ik was altijd wel benieuwd hoe dat precies in zijn werk ging, en had niet verwacht dat de dealer zoveel kreeg. Bedankt voor de uitleg!

En succes verder.

p.s.: gelukkig is dennis wel slim!

gr,

bokkie

• Thomas

Bokkie, les 1

telefoonprijzen komen alsvolgt tot stand:

Inkoopprijs - vergoeding voor de dealer x 19%BTW + de marge die een winkelier wilt nemen.

Marges van i-shops liggen over het algemeen lager om veel mensen te lokken denk ik.

Als iemand nou geen toestel kiest bij een abb. dan kan een i-shop makkelijk een paar maanden sponseren in het abbo i.p.v een toestel van 0,- bij te voegen.

It's so simple :D

Thomas.

PS: telemaniac, goed gedaan man.

• vivacom

Thomas schreef:

>

> Bokkie, les 1

>

> telefoonprijzen komen alsvolgt tot stand:

> Inkoopprijs - vergoeding voor de dealer x 19%BTW + de marge

> die een winkelier wilt nemen.

> Marges van i-shops liggen over het algemeen lager om veel

> mensen te lokken denk ik.

>

> Als iemand nou geen toestel kiest bij een abb. dan kan een

> i-shop makkelijk een paar maanden sponseren in het abbo i.p.v

> een toestel van 0,- bij te voegen.

>

> It's so simple :D

> Thomas.

>

>

> PS: telemaniac, goed gedaan man.

Klopt inderdaad in grote lijnen. Echter is de rede waarom de marges van i-shops doorgaans lager liggen niet om mensen te “lokken”.

Iedere winkel moet mensen “lokken” d.m.v. reklame en lage prijzen, echter dit geldt niet alleen voor i-shops maar ook voor ‘normale’ winkels.

Het starten van een i-shop brengt doorgaans minder kosten met zich mee dan een normale winkel. Vandaar dat vrijwel iedereen tegenwoordig een i-shop kan beginnen. Een aantal mensen doet dit ‘erbij’ naast zijn/haar normale baan en neemt dan ook genoegen met een kleinere marge.

De grote i-shops spelen hier natuurlijk op in door hun prijzen ook zo laag mogelijk te houden.

Overigens nog een kleine opmerking betreft jouw totstandkoming van de toestelprijzen. Doorgaans telt de dealer eerst zijn wanstmarge erbij alvorens het totale bedrag te vermenigvuldigen met 19% BTW.

• taag

is inderdaad wel handig he? zeker gezien het belasting verhaal. Er lopen nog een aantal rechtzaken hierover. Echter de belasingdienst denk wel te gaan winnen. Dat gaat een paar dealers de kop kosten. eigen schuld dikke bult.

het mag gewoon niet.

• telemaniac

Natuurlijk keren wij {Telemaniac} aan de wederverkopende partij de aansluitvergoeding en de daarover verschuldige BTW uit. De meeste Webshops wenden ook deze BTW aan om een zo hoog mogelijke chashdeal of korting op hardware te geven. Dit is balanceren op het randje van de belastingwetgeving. Dat het niet zo klaar als een klontje is, mag je afleiden uit de talloze rechtzaken die hier momenteel over gevoerd worden. Was het namelijk wel duidelijk dan waren deze rechtzaken overbodig. Het gebruiken van de BTW is een onvoorziene variant waarmee de belastingdienst geen rekening heeft gehouden. Met het simpele statement dat je de BTW dient af te dragen dacht de belastingen te volstaan. Infeite is de BTW over een verkoop geen rekenfactor. Het is een grijs gebied. Als de uitspraak ongunstig uitvallen zou, dan is het inderdaad niet onwaarschijnlijk dat een aantal Webshops een knaller van een naheffing krijgen. Het is dan erg afhankelijk van de hoeveelheid cash die een Webshop heeft. Kan men de naheffing voldoen dan blijft deze voortbestaan. Geen of onvoldoende poen…… dan kun je de toko wel dicht doen. Laten we hopen dat er een gunstige uitspraak komt.

Wij als Telemaniac zijn hierin geen parij. Wij keren, volkomen conform de wetgeving de aansluitvergoedingen uit, vermeerderd met de BTW. Voor ons is het een kruispost en betalen gewoon de BTW over ons aandeel uit aan de belastingen. Doormiddel van de VAR zorgen wij ook dat de handelwijze van de wederverkopende partij, mocht deze in strijd zijn met de bedoelingen van de wetgever, niet verhaalbaar is op ons.

www.telemaniac.nl