Ik wil ook met gsm's+ abo's beginnenn

• COCO

Hoi,

Na acht jaar in de textiel te hebben gewerkt als een zelfstandige wil ik

nu ook iets anders erbij doen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een telecomwinkel.

Iemand ideeen hoe ik het beste kan gaan beginnen?

Een (lege) winkel heb ik al in het oog in Den Haag.

Alvast bedankt.

• COCO

Bedankt Telemaniac voor je E-mail.

Maar ik kan je bijlage niet downloaden.

Ik krijg steeds deze melding: De gevraagde website is niet beschikbaar.

Zou dit misschien op een andere manier kunnen?

Groetjes

• telemaniac

Welke bijlage bedoel je ?

De website wordt momenteel gebouwd, ja een hele nieuwe flitsende website. Dat deze nog niet online is, is juist. Je krijgt een melding dat de site momenteel vernieuwd word.

Heb je nog vragen……. stel ze gerust. Verder zal je even moeten wachten op de nieuwe site. Ik ben superongeduldig en zit de ontwerper en de technische jongen vol op de huid. De previews die ik heb mogen/ moeten beoordelen zagen er schitterend uit. Maar ik heb een hoop wensen. Het moet namelijk de eenvoudigste aansluitmethode met het minste tijdverlies worden. Bovendien stel ik hoge eisen aan de snelheid waarmee de site geupdate kan worden, om zodoende onze toekomstige klanten {en we krijgen best al veel positieve reacties en aanmeldingen} direct te kunnen voorzien van de laatste informatie.

Je ziet, ik borrel van vreugde en kan bijna niet wachten.

Met vriendelijke groet,

www.telemaniac.nl

• Mobiliano NL

Ja toch vind ik zelf dit soort dingen wat link.

Je kunt veel beter alles zelf regelen en van niemand afhankelijk zijn.

Gr.

MB

• COCO

Bedankt Mobiliano NL,

Maar waar kan ik het beste mee beginnen?

Zou ik in principe ook vanuit huis kunnen werken en dan later

in een winkel?

Kan ik zomaar de providers bellen en vragen hoe stap voor stap

te beginnen?

Alvast bedankt

• COCO

Hoi Mobiliano NL,

Wat exact bedoel je met link?

Kan ik in de maling genomen worden?

Groetjes

• Henry

doet dat pijn, een winkel in je oog hebben?

• shiggy

Als dat pand maar niet op een andere plek in hem gaat zitten, doet het allemaal niet zoveel pijn denk ik.

• telemaniac

Hoi COCO,

Ik vraag me af of ik werkelijk moet reageren op deze suggestieve boodschap van Mobiliano NL. Dit omdat deze ten eerste al blijk van heeft gegeven geen werkelijk, of werkelijk geen inzicht te hebben in de wereld die mobiele telefonie heet. Anderzijds omdat zijn reactie, in deze topic de suggestie wekt dat je mogelijkerwijs met een onbetrouwbare partner {Telemaniac} in zee zou kunnen gaan. Wij distantiëren ons dan ook van de suggestie die hier eventueel gewekt wordt. Laat niet, dat er werkelijk lieden zijn die je beter niet op je weg kunt tegenkomen.

Als het werkelijk zo eenvoudig is om je aan te melden bij de Nederlandse netwerken, direct de hoogste vergoedingen te ontvangen en je met de rode loper werd ontvangen, ja dan had je ons {bijvoorbeeld} niet nodig. De realiteit is jammer genoeg anders. Het bestaansrecht van firma’s als Telepact, Concept Partners, TelemaniacPartners en enkele tientallen andere inkoopcombinatie’s, organisaties, retailers organisaties en dergelijke ontlenen zich, voornamelijk aan het feit dat de netwerken door individuele ondernemers vrijwel onbenaderbaar zijn. Veel GSM en telefonie hardware groothandels {Bijvoorbeeld Provitel, MCC en Avenir} houden zich ook zijdelings bezig met het verstrekken van aansluitfaciliteiten. Maar zelfs voor deze grote ondernemers is het moeilijk, zo niet onmogelijk om de betere aansluitvergoedingen te verkrijgen. Vandaar dat er organisaties zijn die zich juist toeleggen op het verwerven van betere voorwaarden bij de netwerken. Telepact {waar Dennis met ondermeer GSMTrack en bijvoorbeeld de TelePoint keten bij is aangesloten}, Concept Partners {waarbij de TeleCom Today en TeleTools ketens zijn aangesloten} en nog een aantal andere providers zijn schoolvoorbeelden van {goed functionerende} organisaties die zich toeleggen op het verwerven van goede condities bij de netwerken voor de bij hun aangesloten ketens, winkels en Webshops.

Je komt eenvoudigweg niet binnen bij de netwerken, je krijgt in uitzonderlijke gevallen aansluitvergoedingen waarmee je nog geen deuk in een pakje boter slaat.

TelemaniacPartners wil van de eerdergenoemde de meest laagdrempelige provider worden of zijn. Aanmelding is relatief eenvoudig en u behoeft op geen enkele wijze een bijdrage te leveren doormiddel van organisatievergoedingen, franchisefee of ander additionele betalingen. Ook bepalen wij op geen enkele manier hoe u uw zaken doet, met wie en wat en in welke vorm. Wij vereisen slechts dat u handelt in de geest van de netwerken en u onthoud van fraudeleuze handelwijzen. Ten hoogste zien wij er op toe dat uw acties niet het imago of de doelstellingen van TelemaniacPartners en de netwerken schenden zou. Ook hoeft u geen hardware van ons af te nemen. Sterker nog…. Wij wijzen u de weg naar de groothandels zelf en dragen u aan als potentieel afnemer die aangesloten is bij TelemaniacPartners zodat u gebruik kunt maken van de zogenaamde Large Accounts prijslijsten. Ook streven wij juist een grote mate van onafhankelijkheid na. U bent ons werkelijk niets verplicht. Als u uw aansluitingen via TelemaniacPartners wilt laten lopen zijn wij u alleen maar dankbaar. Daar leven wij van, en bieden u een buitengewoon goede boterham aan. Besluit u de aansluitingen niet via ons te laten lopen om redenen die alleen u aangaan dan vinden wij dit heel jammer. Maar de keuze is altijd aan onze klanten.

Er is niets geheimzinnigs aan, alles speelt zich af binnen de netwerkreglementen en u hebt te maken met een legitieme onderneming die zijn sporen al heeft verdient binnen de telecom wereld.

Dat er lieden zijn die menen alles beter te weten zonder werkelijk enige kennis van zaken te hebben, moeiteloos de integriteit van een onderneming of ondernemer in twijfel trekken…….. tja, daar heb ik moeite mee.

www.telemaniac.nl

• Mobiliano NL

* Gewoon eerst god informeren bij de wat echtere bedrijven.

o.a.

- Algebeld.nl

- Belstore.nl

- PlanetGSM.nl

- Mobiel & Co.nl

Dit zijn bedrijven die er echt verstand van hebben en die weten wat belangrijk is en lopen NIET te rotzooien. Ze weten alles over netjes inpakken, service, garantie maar ook informatie over abonnementen.

Ik suggereer helemaal niet dat Telemaniac een slecht bedrijf is, ik heb er weinig ervaring mee op moment. Maar wat ik vreemd vind, is dat Telemaniac stopt en dan toch weer een beetje verder gaat. Naar hoop voor ze dat het een succes wordt.

Het gaat nu eenmaal heel slecht met telecommunicatie (bedrijfjes op internet), gisteren werd er op de radio ook gemeld dat er honderden eenmanszaakjes gestopt zijn.

Gr.

Mobiliano NL

p.s. Als je wat meer informatie wil COCO, stuur mij dan maar even een e-mail

dan help je wel op weg, je zult toch eerst een bedrijfsplan moeten (laten) opstellen.