Voorkeursnetwerk instellen?

• Guus

Dames, heren,

Ooit had ik een Siemens waar je VOORKEURSNETWERKEN op kon invoeren. Dat geldt dat voor roaming en als je bij BEN zit scheelt dat behoorlijk, die hebben in elk land 1 extra voordelig netwerk.

T'is voor mensen die een half jaar per jaar in Spanje zitten, volgens www.bellen.com ben je dan het goedkoopst uit met BEN

Dus, telecomwinkels en GSM-gebruikers:

–> Welke toestellen hebben de functie van voorkeursnetwerk?

–> En niet van die priegelknopjes, t'is voor gepensioneerden…

Thanks, prettig weekend.

• Kasper

Op Nokia-telefoons kun je dat niet instellen, op Siemens en SonyEricsson in ieder geval wel…

Trouwens, ik weet niet met wat voor aansluiting/abonnement je de tarieven in Spanje vergelijkt, maar mag ik zo vrij zijn om je erop te wijzen dat Vodafone-abonnees op het perfect dekkende netwerk van Airtel/Vodafone vanaf € 0,90 bellen, en Ben-abonnees op het minder goede Amena-net bellen vanaf € 0,95????

Met prepaid is Vodafone in Spanje ook voordeliger, zij het een bescheiden € 0,02 per minuut. Ook op datzelfde Vodafone-net in Spanje bel je via je beltegoed zonder terugbelcode, en dat is voor oudere mensen een gemakkelijke oplossing. Wanneer de telefoonnummers als +31… in het telefoonboek geprogrammeerd staan kan er net als thuis gebeld worden. Extra voordeel: het beltegoed is op te waarderen met Spaanse Vodafone opwaardeerkaarten…

Met andere woorden: Ben Woldring (Bellen.com) heeft niet altijd gelijk… ;-)

Groet,

Kasper

• Guus

Heeee, bedankt!! Ga dat eens even goed checken!!

Vodafone geeft ook nog van die mooie “nr.x heeft gebeld maar niet ingesproken sms-jes!”