Kiezen voor geld of voor telefoon?

• skip

Betreffend een verlenging van het contract met Ben Vaak.

Kan ik dan beter kiezen voor 199 euro (of hoger als iemand dat bekent mocht zijn op bepaalde site) inplaats van een telefoon of toch een telefoon nemen.

Krijg je meer korting als je een telefoon erbij neemt?. Dat is mij niet geheel duidelijk.

• Edty

Vaak schilt het per dealer hoeveel “bonus” er op een abbonement zit vanwege onderlinge afspraken tot het halen van bepaalde targets. de dealer wilt ook altijd geld verdienen, stel de dealer krijgt 250 euro voor een ben vaak en hij wil zelf aan een abbonement 50 euro verdienen krijg jij 200 euro, je kan dan ook kiezen voor 200 euro korting op je toestel, de vraag hierbij is alleen voor hoeveel de dealer het toestel inkoopt dat is vaak het verschil in toestel prijzen, natuurlijk is ook maar net de vraag hoeveel de dealer op een abbonement wilt maken, als je mij een toestel type kan geven dat je erbij krijgt, of met bijbetaling kan ik wel redelijk naukeurig zeggen of je voor het geld of voor de telefoon moet gaan, het verschilt per dealer, maar 199 euro is een goede prijs, maar nogmaals laat even weten wat voor toestel daar tegen overstaat en voor hoeveel jaar je het contract aangaat.

Gr.

Edty

• telemaniac

Indien een dealer er een telefoon bij leveren zou, eventueel met enige bijbetaling, dan hanteerd men in de regel alleen de marge op de telefoon als winst. Je korting is dus dan per definitie hoger… alleen niet contant.

www.telemaniac.nl

• Fruit Joy

Echter een contract zonder toestel is helemaal een homogeen product, daardoor is de marge lager. (en er zit 0% btw op contract zonder toestel….)

• skip

Bedankt voor de reacties. Het is dus nu een keuze tussen 100 pagina's met aanbiedingen van Ben. Zijn er enkele uitzonderingen waar altijd het beste aanbod uit komt? Voor contractverlenging zonder toestel. En zal Ben deze maanden een hogere korting geven of aanbiedingen gaan geven vanwege einde van het jaar 2002 om hun winstmarges nog iets bij te kunnen werken?