GSM abonnement

• Yvo

Ik vond op gsm.nl een aanbieding van BEN 360 belmin per maand voor een bedrag van 127.5 euro. Kan iemand mij vertellen wat het addertje onder het gras is. want die andere aanbiedingen zijn veel duurder en je krijgt minder gratis belminuten.

Alvast bedankt voor de menden die reageren…

• telemaniac

Abonnement bestaat niet !!!!!!!

Ben Soms 30 minuten voor 7.50 euro

Ben Regelmatig 75 minuten voor 15 euro

Ben Vaak 150 minuten voor 22.50 euro

Ben extra 300 minuten voor 35 euro

Ben Enorm/ Ondernemer 450 minuten voor 50 euro

Ben SMS Fan 100x SMS voor 15 euro

Dat zijn de smaken. Als dit werkelijk de reclame is dan wordt je staande genaaid met de broek aan, met zand ipv vassaline !

www.telemaniac.nl

• DENNIS

Vraag me echt af hoe ze dat verpakken ?

Enne, niet dat ik er verstand van heb, maar het is toch echt vaseline . . . . .

Gr

DENNIS

• telemaniac

:D:D:D:D:D:D:D

• robert

Hoi Yvo,

Bedank je nu de menfen? of eigenlijk de eenden?

groet, robert

• Misschien weet ik het

Ik wilde even reageren, vooral omdat ik me eraan stoor dat de telemaniac altijd zo rap zijn conclusies trekt en het -volgens mij- lang niet altijd bij het rechte eind heeft..

Anyway, volgens mij zitten dit soort acties zo in elkaar:

Dat soort aanbiedingen worden meestal door internetondernemingen gedaan die eigenlijk als tussenverkooppunt dienen. Zij kunnen op de een of andere manier tegen een goedkoop tarief minuten of abbonementen inkopen bij de aanbieders. Dit kent echter een voorwaarde, alle abbonementen dienen wel voor een bepaalde datum verkocht zijn (wat dus ook verklaart waarom je vaak stipt voor een bepaald tijdstip de handel aan moet schaffen). Is dit niet het geval, dan moeten de tussenverkooppunten een flink deel van hun korting op de abbonementen inleveren.

Uiteindelijk is het goedkoper voor de tussenverkooppunten om de abbonementen dan met een flinke korting of zelfs helemaal gratis te verkopen.

Volgens mij zit het zo in elkaar, ik heb het namelijk een keer ergens gelezen, het kan zijn dat er een paar dingen anders zijn, maar dit is dacht ik het verhaal in grote lijnen.

• DENNIS

Denk je nu echt dat gsm.nl zelf minuten inkoopt bij Ben ?

No way, het enige wat ze doen is fungeren als tussenpersoon bij de tot stand koming van een contract tussen Ben en de eindverbruiker, niet meer en niet minder. En daar krijgen ze een eenmalige aansluitbonus voor, waar ze hopelijk nog lang van kunnen blijven bestaan . . . .

MvrGr

DENNIS

• Xi_Master

Die 360 minuten zijn op jaarbasis. Deel dat eens door 12 en je krijgt een Ben Soms abonnement als uitkomst :). Nu die €127,50 even door 12 delen en je krijgt maandelijkse kosten van € 10,625. Aangezien je per maand € 3,125* teveel. Op jaarbasis is dat dus € 37,50. Waar dat goed voor is?

*Ben Soms kost € 7,50 per maand…

• telemaniac

Ben helemaal niet rap met mijn conclusies, zeker niet in dit geval.

Maar een abonnement bestaat wel of bestaat niet, is geen raketwetenschap.

Een abonnement is ook geen artikel dat je inkoopt ofzo, dus bang zijn voor de uiterste houdbaarheidsdatum ofzo hoeven ze ook niet te zijn. Wel kun je een target opgelegd hebben gekregen waardoor de uiteindelijke aansluitvergoeding iets hoger kan uitvallen. Maar naar mijn weten werkt Ben daar niet mee.

www.telemaniac.nl

• vivacom

telemaniac schreef:

>

> Ben helemaal niet rap met mijn conclusies, zeker niet in dit

> geval.

> Maar een abonnement bestaat wel of bestaat niet, is geen

> raketwetenschap.

> Een abonnement is ook geen artikel dat je inkoopt ofzo, dus

> bang zijn voor de uiterste houdbaarheidsdatum ofzo hoeven ze

> ook niet te zijn. Wel kun je een target opgelegd hebben

> gekregen waardoor de uiteindelijke aansluitvergoeding iets

> hoger kan uitvallen. Maar naar mijn weten werkt Ben daar niet

> mee.

>

> www.telemaniac.nl

Ben werkt wél met een staffel. Dat wil, heel simpel gezegd, zeggen dat hoe meer abonnementen je afsluit voor Ben, des te meer bonus je krijgt.

Als je nou heel positief bent kun je dus van een hogere bonus uitgaan en daarop je prijzen baseren, echter moet je dan ook wel dat aantal kunnen verkopen.

Rudi