Defecte toets nieuwe 3330 - help

• Onno

Goedendag,

Twee weken geleden heb ik gereageerd op een aanbieding en een Nokia 3330 met abonnement aangeschaft.

Zonet kwam ik erachter dat als ik de 2 indruk de telefoon slecht reageert. Alleen als je de knop ‘naar boven’ indrukt of heel hard indrukt reageert deze. Heeft iemand enig idee wat hieraan te doen is en of dit vaker voorkomt? Valt dit onder garantie?

Alvast bedankt voor je reactie.

Onno

• Trijman

ja valt onder de garantie en is makkelijk te verhelpen, by the way, Ben jij Onno uit SXM??

groeten

Trijman

• telemaniac

Dit probleem valt zeker onder de garantie, mitsdien je de telefoon natuurlijk niet hebt laten zwemmen of vallen. Dit kan veroorzaakt worden door meerdere problemen. Het display is gevat in een kunststof frame, hieronder zijn zogenaamde blinkers ofwel aluminium doordruk toetsjes waar de toetsen invallen. Het kan zijn dat een blinkertje verkeerd zit of niet geheel goed functioneerd. Het diplay, dus direct ook het frame vervangen is dan de oplossing. Ook kan er een softwarematig probleem zijn. Dit kan verholpen worden door de telefoon te flashen. Dit is het verwijderen van de software en het uploaden van nieuwe software. Vaak is dit dan een nieuwere, meer doorontwikkelde versie van dezelfde software.

Kijk eens of er een EMTS bij jou in de buurt zit. Dit is een firma die reparaties doet voor ondermeer Nokia. Onder garantie wel te verstaan. Deze repareren je telefoon binnen een uur of men zwapt {omruilen} de gehele telefoon. Prima firma indien je telefoon onder de garantie valt. Als je geen gearantie hebt dan zijn er goedkopere oplossing.

Groeten van,

www.telemaniac.nl