siemens software

• Ron

Weet iemand waar ik informatie kan vinden over wat en hoe ik met de bijgeleverde software voor de siemens s45 moet werken, en wat je er mee kan doen?

Zou graag via de computer niewe beltonen, telefoonnummers, en logo er in willen zetten, helaas kom ik er niet uit.

deze software is er bijgeleverd;

data exhange software en siemensquicksync

• R. Hammen

Datakabel aansluiten, telefoon moet aanstaan, en dan de software starten.

met QuickSync kan je adressen uitwisselen: Via Organiser->read mobile kan je gegevens uitlezen uit je de telefoon (adresboek, niet telefoonboek!). Wijzigingen die je daarna in de tabel aanbrangt worden direct in de telefoon verwerkt.

Met het andere programma, ‘mobile’, kan je op soortgelijke wijze bitmaps en ringtones naar je gsm slepen, als in een soort explorer.

Bitmaps moeten in de folder bitmap komen, die moet je eerst aanmaken.

Daarna kan je op je GSM via bitmap explorer de bitmaps (.BMP formaat) bekijken, en instellen als operator logo of screensaver. Ringtones moet op soortgelijke wijze, heb ik nog niet geprobeerd.

Succes!

• wiekje

Hoe kom je aan zo'n kabel? Duur?

• R. Hammen

Software en kabel werden (gratis) bij de telefoon (siemens S45/ME45) meegeleverd, dus ik heb geen idee wat ze kosten. Via http://gsmshops.startpagina.nl/ kan je vast wel een internetshop vinden waar deze kabels ook los te krijgen zijn.