> Ja die telboys hebben het best leuk gedaan ik houd ze al een tijdje in de gaten, > toch hebben ze een hele lage ranking zie ik, maf, dit is wel een site die mij
> persoonlijk meer aanspreekt dan bijv: gsmweb etc, waar het al snel een overkill
> is aan banners,links etc.
Banners en links werken ook niet goed, je ziet dat bijna alle winkels het proberen en vervolgens na een bepaalde tijd er weer mee stoppen. Telboys moet nog heel veel aan de site aanpassen om er een echt winkel gevoel van te maken. (Nu is het net een ballenbak)
> Telboys zou alles ietsje moeten vergroten, optisch gezien.
Klopt de site werkt erg verwarrend en traag
> Ik vind het vaak betreurend hoe weinig creativiteit verschillende gsm-sites
> uitstralen, niet dat onze site “ je van het” is, maar het is duidelijk anders dan
> het merendeel van de actieve gsmsites, daarbij loopt onze site lang niet slecht
> dus ik ben ervan overtuigd dat de klant ge-entertaind wil worden terwijl hij iets
> bestelt.
Tja, blijft lastig, ik zou de klanten die willen afleiden van het koopproces, aan de andere kant is het natuurlijk erg goed voor de bezoekersaantallen, (Waarschijnlijk komen ze eens in de zoveel tijd weer even kijken hoe de site eruit ziet)
> Er zullen zo'n 30 gsm sites actief proberen te verkopen, de prijzen verschillen
> wel maar uiteindelijk zal het die klant een zorg zijn wanneer hij iets meer betaalt
> (natuurlijk niet honderden euro's) als hij het juiste gevoel bij die site krijgt dan is > de beslissing al gevallen.
Ik verwacht dat er inderdaad rond de 30 overblijven, waarvan er zich 20 zullen positioneren op prijs en 10 op kwaliteit. Van belang in de huidige markt is klantenbinding. (Anders blijf je geld stoppen in marketing)
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de naam gsmeasy. Er zijn al extreem veel bedrijven die gsm in hun naam hebben en daardoor geen goede merkbekendheid opbouwen. Een enigzins aparte naam werkt in je voordeel.
> Ik kom uit de telecom, maar uiteindelijk uit een familie waar iedereen onderneemt, ik weet dat verkopen niets anders is dan een stukje enthausiastme
> overbrengen. De uitdaging voor mij is om dit via internet te doen.
Enthousiasme werkt natuurlijk, echter je moet niet vergeten dat je in eerste instantie op volume gaan draaien, het enthousiasme komt dan niet zo snel meer over op de klant. Als je gaat werken met een helpdesk van 2 man, dan zou ik zorgen voor twee vlotte persoonlijkheden. (Die maken het leuk voor de klant)
> Maar dit kan natuurlijk ook helemaal verkeerd uitpakken, daarom zijn we ook
> hard bezig met diensten die los van het internet aan operators verkocht gaan
> worden.
Let je wel op dat je geen warenhuis opzet, dat werkt namelijk in veel gevallen niet. Simpelweg, omdat er aan elk product in het assortiment te weinig aandacht wordt geschonken.
> Over die 1,4 miljoen particulieren, die worden offline benaderd. Ik weet dat dit
> erg duur is, wanneer je althans niet de middelen hebt of de contacten om dit te
> verwezelijken.
Tja, die niet waagt die niet wint. Een goede eigenschap van een ondernemer is in mijn ogen. Gecalculeerde risico's nemen. Je moet wel goed onderkennen dat de klant niet op je zit te wachten. Voor jou 60 andere. Ik adviseer in dit geval een zeer persoonlijk benadering.
> ik vind het een feest om mee bezig te zijn, er is voorlopig nog genoeg mogelijk.
> Heb jij overigens zelf ook een site, of werk je in de telecom?
Het is heel leuk om een site te bouwen en er een bedrijf om heen te vouwen.
Let alleen op dat je niet in valkuilen komt (SPAM e.d.) Als het sentiment slecht is, krijg je altijd een negatieve reactie van personene in fora. (Meestal geheel onterecht) en informatie blijft meestal extreem lang op internet staan.
Tip: online advertentie netwerken zoals adpepper, webads en doubleclick staan open voor onderhandeling. (Onderhandel je niet, dan naaien ze je met prijzen)
(Bijv: 2.5 cpm afname van 1000000 banners is eigenlijk al een hoge prijs)
Telecom en internet zijn mijn proffesionele hobby
Joy