Trijman

• Fruit Joy

> Ja die telboys hebben het best leuk gedaan ik houd ze al een tijdje in de gaten, > toch hebben ze een hele lage ranking zie ik, maf, dit is wel een site die mij

> persoonlijk meer aanspreekt dan bijv: gsmweb etc, waar het al snel een overkill

> is aan banners,links etc.

Banners en links werken ook niet goed, je ziet dat bijna alle winkels het proberen en vervolgens na een bepaalde tijd er weer mee stoppen. Telboys moet nog heel veel aan de site aanpassen om er een echt winkel gevoel van te maken. (Nu is het net een ballenbak)

> Telboys zou alles ietsje moeten vergroten, optisch gezien.

Klopt de site werkt erg verwarrend en traag

> Ik vind het vaak betreurend hoe weinig creativiteit verschillende gsm-sites

> uitstralen, niet dat onze site “ je van het” is, maar het is duidelijk anders dan

> het merendeel van de actieve gsmsites, daarbij loopt onze site lang niet slecht

> dus ik ben ervan overtuigd dat de klant ge-entertaind wil worden terwijl hij iets

> bestelt.

Tja, blijft lastig, ik zou de klanten die willen afleiden van het koopproces, aan de andere kant is het natuurlijk erg goed voor de bezoekersaantallen, (Waarschijnlijk komen ze eens in de zoveel tijd weer even kijken hoe de site eruit ziet)

> Er zullen zo'n 30 gsm sites actief proberen te verkopen, de prijzen verschillen

> wel maar uiteindelijk zal het die klant een zorg zijn wanneer hij iets meer betaalt

> (natuurlijk niet honderden euro's) als hij het juiste gevoel bij die site krijgt dan is > de beslissing al gevallen.

Ik verwacht dat er inderdaad rond de 30 overblijven, waarvan er zich 20 zullen positioneren op prijs en 10 op kwaliteit. Van belang in de huidige markt is klantenbinding. (Anders blijf je geld stoppen in marketing)

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de naam gsmeasy. Er zijn al extreem veel bedrijven die gsm in hun naam hebben en daardoor geen goede merkbekendheid opbouwen. Een enigzins aparte naam werkt in je voordeel.

> Ik kom uit de telecom, maar uiteindelijk uit een familie waar iedereen onderneemt, ik weet dat verkopen niets anders is dan een stukje enthausiastme

> overbrengen. De uitdaging voor mij is om dit via internet te doen.

Enthousiasme werkt natuurlijk, echter je moet niet vergeten dat je in eerste instantie op volume gaan draaien, het enthousiasme komt dan niet zo snel meer over op de klant. Als je gaat werken met een helpdesk van 2 man, dan zou ik zorgen voor twee vlotte persoonlijkheden. (Die maken het leuk voor de klant)

> Maar dit kan natuurlijk ook helemaal verkeerd uitpakken, daarom zijn we ook

> hard bezig met diensten die los van het internet aan operators verkocht gaan

> worden.

Let je wel op dat je geen warenhuis opzet, dat werkt namelijk in veel gevallen niet. Simpelweg, omdat er aan elk product in het assortiment te weinig aandacht wordt geschonken.

> Over die 1,4 miljoen particulieren, die worden offline benaderd. Ik weet dat dit

> erg duur is, wanneer je althans niet de middelen hebt of de contacten om dit te

> verwezelijken.

Tja, die niet waagt die niet wint. Een goede eigenschap van een ondernemer is in mijn ogen. Gecalculeerde risico's nemen. Je moet wel goed onderkennen dat de klant niet op je zit te wachten. Voor jou 60 andere. Ik adviseer in dit geval een zeer persoonlijk benadering.

> ik vind het een feest om mee bezig te zijn, er is voorlopig nog genoeg mogelijk.

> Heb jij overigens zelf ook een site, of werk je in de telecom?

Het is heel leuk om een site te bouwen en er een bedrijf om heen te vouwen.

Let alleen op dat je niet in valkuilen komt (SPAM e.d.) Als het sentiment slecht is, krijg je altijd een negatieve reactie van personene in fora. (Meestal geheel onterecht) en informatie blijft meestal extreem lang op internet staan.

Tip: online advertentie netwerken zoals adpepper, webads en doubleclick staan open voor onderhandeling. (Onderhandel je niet, dan naaien ze je met prijzen)

(Bijv: 2.5 cpm afname van 1000000 banners is eigenlijk al een hoge prijs)

Telecom en internet zijn mijn proffesionele hobby

Joy

• Xi_Master

Zozo…dit is denk ik met stip het langste bericht hier :). Verder ben ik blij dat je dat stukje over spam als een valkuil ziet. De meesten denken dat ze -door hun site zo vaak mogelijk te noemen hier- vanzelf een breed klantenbestand opbouwen. Zelf heb ik de ervaring dat ik dan juist níet bij hun ga kopen, maar bij een shop die de meesten adviseren en 9 van de 10 keer is dat een shop die eigenlijk geen reclame meer nodig heeft. Maar goed; het zal nog wel ff duren voordat iedereen dat doorheeft….

Succes met je professionele hobby :).

• Fruit Joy

Simpele redenatie, maar vaak weegt de exposure inderdaad zwaarder. Ik koop niet bij bedrijven die spammen. Ik heb er een bloedhekel aan en vermoed dat bijna alle ervaren internetters de zelfde mening hebben. Op dit moment moet een gsm-winkel het toch echt hebben van de groep kopers met breedband en kennis van internet. Logische redenatie: internetters met breedband kunnen grondig zoeken (kost niet zo veel geld) en hebben ook de tijd om dit te doen.

Vanuit de statistieken van een online gsm-winkel (Noem geen namen. maar het zijn er meerdere) zie je dat breedband aanbieders erg goed vertegenwoordigd zijn.

Bijv bij een relatief nieuwe winkel.

%

Aantal:

Chello 10.91 % 6393

@Home 7.80 % 4574

Planet Internet 6.30 % 3696

XS4ALL 6.21 % 3643

A2000 5.74 % 3367

Casema 4.84 % 2835

Planet Internet 3.50 % 2054

QuickNet 2.60 % 1526

Wanadoo 1.57 % 923

Zonnet 1.52 % 894

FreeSurf 1.50 % 881

Hobby is bijna verslaving (Ik moet 4 dagen per week werken, ik werk er 6 :)

joy

• Xi_Master

Ik probeer nog steeds de juiste 3-hoek te vinden tussen werk(40 uur)-internet-vriendin….:)

• prikbord schoonhouden (zowat een dagtaak; hoewel het vandaag erg rustig is)

• bij ringlogo de boel updaten/controleren

• bij netexperts binnengekomen vragen zo goed mogelijk beantwoorden

• muziek downloaden

ik begin haast te hopen dat er een kloon van mij beschikbaar komt…..*D

• ¤lindå¤

als je hulp nodig heb:?

misschien kan ik je helpen…..:)

• trijman

Nou om jullie verslaving enigszins levend te houden moeten jullie beide maar even luisteren naar het volgende, ik vertelde al eerder dat onze site een 0900 nummer uitbrengt waar klanten naar toe kunnen bellen wanneer ze door de stad lopen en opzoek zijn naar de beste deal, welnu, jullie kunnen dit nummer beluisteren(test fase) het kost niets(normaal tarief).

Het is een relatief eenvoudig voice response systeem, maar naar mijn mening wel weer even helemaal nieuw: 010-3001434, luister er eens naar en geef je reactie. Ik hoop het binnen 1 week aan het 0900 nummer te plakken en het te gaan communiceren via de media, dit nummer zal overigens slechts 0,15 ct p/m gaan kosten wat de drempel lekker laag houdt.

En om nog even terug te komen , joy, over de naam gsmeasy, dit was helaas geen keus, mijn collega en eigenaar van het bedrijf had dit al besloten voordat ik het kon veranderen, natuurlijk kan het nog wel veranderd worden maar ik heb een aantal enorme leuke ideeen over commercials die met het woord “easy” tot hun volle recht komen, en ik geloof dat ik het nu niet meer zo ordinair vind klinken als voorheen, anyway, check dat nummer dat ik je gaf en laat me je reactie weten!!

Groeten

Trijman

• Fruit Joy

Hey trijman,

Hebben jullie die oude stem van KPN gekocht ;)

Leuk idee, hopelijk slaat het een beetje aan.

Let je wel op de rechten van easygsm.nl

(Belstore zit hierachter)

Oja, vorige keer kon ik geen kvk nummer vinden op je site.

Joy

• trijman

Dank je, nee deze stem is van de belbios.nl, goede relatie

Ik weet eigenlijk niet wat easygsm kan doen, ik heb me daar vorige maand in verdiept samen met een jurist en volgens mij is het heel erg moeilijk voor easygsm om hier wat aan te doen, voorbeeld: www.dutchtone sucks.nl is een antie D* site, toch kan D* hier bijna niets aan doen, zelfs niet wanneer deze site antie-reclame maakt! Maar goed we hebben natuurlijk geen zin in trammelant, we wachten rustig af.

Volgens mij staan de KvK gewoon bij de AV, maar ik kijk het nog wel even na, wilde je ons even checken??

Ieder geval bedankt dat hebt willen luisteren, ik hoop dat dit nummer een beetje gaat werken, het wordt in ieder geval moeilijker wanneer we meerdere netwerken gaan aanbieden!

gr,

• Fruit Joy

Dutchtone sucks zit niet niet in dezelfde branche en verkoopt niets. Easygsm zit in dezelfde branche en verkoopt dezelfde producten. Moet je voorstellen dat ik de naam hein albert zou deponeren.

Ik vind het zeer interresant, hoe jullie te werk gaan met de site. Ik heb telboys ook al die tijd gevolgt, echter zij doen er bijna niets aan. Aan jou merk ik dat je dedicated bent om hier een succes van te maken. Uiteraard ben ik zeer nieuwsgierig hoe je dat gaat doen met deze positionering.

Kvk is 1 van de dingen die eruit moet springen. (geeft vertrouwen)

Zolang de helpdesken van concurrenten zo waardeloos blijven, heeft dat nummer een grote kans op succes.

Heeft er hier iemand eigenlijk ervaring met een goede helpdesk van een online winkel ?

Joy

• trijman

Terugkomend op de helpdesk, ken je belmobiel.nl ? Dit bedrijf richt zich voornamelijk op aftersales,backoffice etc. We hebben er ooit een afspraak mee gehad en ondanks dat we een andere helpdesk hebben gekozen lijkt het me een zeer capabel bedrijf. Het grote nadeel van service desks is dat ze erg duur zijn. Helemaal in het begin zal je niet veel telefoontjes krijgen maar je zal wel de stoel-uren moeten betalen, ik denk dat dit de reden is dat veel online shops dit zelf willen doen om kosten te besparen. Wij hebben het anders aangepakt: We betalen de stoel-uren, al is het erg rustig, zij ontwikkelen de software die nodig is voor de configuratie en het back-office systeem voor klantafhandeling. Deze software is na een bepaalde tijd ons eigendom, wat er weer op neer komt dat de stoel-uren wegvallen tegen de kosten van de ontwikkelde software, erg easy dus!

En over easygsm, ik denk niet dat zij de slagkracht van een Albert Hein hebben, wanneer het aan zou komen op een juridisch conflict, daarnaast gelden er andere regels en codes via de NIWR dan dat er van toepassing zijn op de “steenen” detailhandel, maar eerlijk gezegd zou ik de naam graag veranderen, wie weet…..

Ik kan die KvK inderdaad niet vinden, ik ga ze er direct op laten zetten,THNX

gr,

Trijman